هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو در سوییس آغاز شد

جشنواره فیلم لوکارنو در سوییس هفتاد ساله شد. نخستین فیلم این جشنواره با حضور ۸ هزار نفر در فضای آزاد میدان پیاتزا گرانده شهر لوکارنو به نمایش درآمد. به گزارش میزان، فیلم "فردا و همه‌ روزهای دیگر" اثر نوئمی لووفسکی نخستین فیلم جشنواره فیلم لوکارنو بود. حدود ۸هزار علاقمند برای دیدن این فیلم به میدان پیاتزا گرانده شهر لوکارنو در هوای آزاد آمده بودند.

در میان بینندگان این فیلم شخصیت‌های بنامی چون ناستازیا کینسکی هنرپیشه آلمانی هالیوود و بیرگیت مینیش‌ مایر، هنرپیشه اتریشی حضور داشتند. بیرگیت مینیش‌مایر یکی از اعضای هیات داوران نیز هست.در هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو، تا دوازدهم اوت ۲۰۱۷ برای تصاحب جایزه یوزپلنگ طلایی ۱۸ فیلم به نمایش در خواهند آمد. فیلم آلمانی "آزادی" با کارگردانی یان اشپکن‌باخ در همین بخش به نمایش درخواهد آمد.قرار است یان اشپکن‌باخ و یوهانا وکالک، بازیگر او در فیلم آزادی، شخصا در روز نمایش در لاگو ماجیوره حاضر شوند و فیلم‌شان را معرفی کنند.

دو فیلم آلمانی دیگر نیز امکان برنده شدن دارند. فیلم "آیسمن" با بازیگری فلیکس رانداو و کارگردانی یورگن فوگل و "سه برج و بارو" به کارگردانی یان تسابایل با بازیگری آلکساندر فلینگ.از فیلم‌های دیگر این جشنواره می‌توان به فیلم اکشن جاسوسی "بلوند اتمی" از آمریکا با بازیگری شارلیز ترون اشاره کرد. همچنین فیلم فرانسوی "لولا پاتر" با بازیگری فنی اردان، هنرپیشه فرانسوی که جایزه سزار بهترین بازیگر نقش اول زن را در پرونده خود دارد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده