ماجرای حجاب بازیگران زن در سریال «نفس»+فیلم و عکس

شب گذشته نخستین قسمت از سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان روی آنتن رفت و آنچه برای بینندگان عجیب بود دیدن زنان و دخترانی بود که بعضا بدون چادر و روسری جلوی دوربین ظاهر شده بودند. البته قبلا در سریالهایی مانند «کیمیا» و «مدار صفر درجه» شاهد حضور زنان بی حجاب جلوی دوربین بودیم اما تفاوت بزرگی که وجود دارد این است که در آن سریالها، زنها «خارجی» بودند یعنی هم خودِ بازیگران و هم شخصیتی که در سریال بازی می کردند خارجی بودند؛ اما در نفس، با اینکه زن ها خارجی هستند اما نقش زنان ایرانی را ایفا می کنند تا حجاب واقعی زنان در سال‌های پیش از انقلاب را به نمایش بگذارند.

به گزارش شایان فیلم نیوز، پیش از این در خبری که ۲۲ اردیبهشت ماه همراه با یک عکس در رسانه ها منتشر شده، اعلام شده بود عوامل سریال «نفس» برای ضبط صحنه های تروکاژی در خارج از کشور، به ارمنستان سفر کرده‌اند.

ظاهرا طی این سفر، تصاویری با حضور تعدادی از بازیگران ارمنی ساکن در کشور ارمنستان، با قرار گرفتن مقابل پرده سبز، ضبط شده تا بعدا از طریق جلوه‌های ویژه در پس زمینه تصاویری که در داخل کشور ضبط شده بودند، قرار بگیرد.

آنطور که جلیل سامان گفته در سریال‌هایی که به فضای کشور پیش از انقلاب اسلامی مربوط می‌‌شوند، به تصویر کشیدن پوششی دور از واقعیت باعث انتقاد مخاطبان و نیز ملموس نبودن فضا شده است از این رو با تمهیدی که عوامل سریال «نفس» اندیشیدند، بنا شد برای نزدیک شدن به واقعیت آن سالها، برخی تصاویر در خارج از کشور و با حضور بازیگران خارجی ضبط شود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده