سینمای بالتیک در لوکارنو جایزه برد

با اتمام بخش جانبی سه روزه «اولین نگاه» در جشنواره فیلم لوکارنو، برندگان این بخش انتخاب شدند.به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «پرتغال» اولین فیلم بلند لوری لاگل نمایشنامه نویس مشهور استونیایی برنده جایزه «اولین نگاه» شد.در هفتمین دوره برگزاری بخش «اولین نگاه» که با هدف ارایه فیلم هایی در مرحله پس از تولید است، بر فیلم های ناتمام کشورهای بالتیک تمرکز شده بود. این منطقه به سرعت وارد مرحله جدیدی از کسب شهرت سینمایی می شود.«پرتغال» برای نگاهی اوریجینال به زندگی معاصر در استونی شایسته این جایزه شناخته شد.

«ال فیلم» موسسه تولید فیلم که پیشتر فیلم تحسین شده «نارنگی ها» را که نامزد اسکار خارجی زبان در سال ۲۰۱۵ بود ساخته، سازنده فیلم «پرتغال» است.جایزه بخش مستند نیز به فیلم «پدر پزشکی» ساخته ویتاتوس پودوکاس محصول مشترک لیتوانی-برزیل رسید که درباره زندگی آلکساندر فردیناند بوندوراتیس از چهره های مطرح پزشکی و مردم شناس در حوزه آمازون در دهه ۱۹۶۰ است. این فیلم مستند برای توجه به هویت و افشای روایت های نادرست پیرامون زندگی این مرد مورد توجه واقع شد.

جایزه «لو فیلم فرانسواز» نیز به فیلم مونیکا سیمتس با عنوان «همکار کوچک» رسید. این فیلم برای قصه گویی بزرگ، نگاه بین المللی و اجرای فوق العاده و دیدی تاریخی شایسته دریافت این جایزه شناخته شد. این فیلم داستان «للو» ۶ ساله را روایت می کند که مادرش در دوران استالین به اردوگاه کار فرستاده شده است.جشنواره فیلم لوکارنو از ۲ آگوست شروع شده و تا ۱۲ همین ماه ادامه دارد. جشنواره لوکارنو در سوییس برگزار می شود و در کنار کن و برلین از جشنواره های معتبر اروپایی است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده