کارگردان‌های مطرح سینمای جهان چه القابی دارند؟

کارگردان های مطرح سینمای جهان میان طرفداران خود القابی دارند که به شخصیت و آثار آنها مرتبط است و در نوع خود جالب توجه است و دانستنشان خالی از لطف نیست! به گزارش شایان فیلم به نقل از دیباچه: در دنیای سینما رسم و رسوم با مزه ای وجود دارد و گاه اتفاقات عجیبی رخ می دهد که در نوع خوب جالب و قابل توجهند. یکی از این اتفاق ها القابی است که به برخی از کارگردان ها نسبت می دهند.

کارگردان های مطرح سینمای جهان در میان دوست دارانشان نام های خاصی دارند که بر اساس شخصیت و آثارشان برای آنها در نظر گرفته شده است.دراین گزارش و از این پس، به 4 کارگردان از صد کارگردان مطرح سینمای جهان پرداخته خواهد شد و همین موضوع بهانه ای است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این هنرمندان و البته القابشان!

 1-آلفرد هیچکاک «استاد خیمه شب بازی»

آلفرد هیچکاک با نام کامل سر آلفرد جوزف هیچکاک کارگردانی بریتانیایی است که بیشترین فعالیت سینمایی اش در آمریکا بوده استآلفرد هیچکاک استاد ساخت فیلمهای معمایی با تعلیق های آنچنانی است. دوست داران هیچکاک به او استاد خیمه شب بازی می گویند زیرا او با تفکر خلاقانه اش شخصیت دلخواهش را خلق می کرد و این توانایی را داشت که آدم های فیلمش را در هر موقعیتی قرار دهد و قصه فیلمش را پیش ببرد.

هیچکاک طی شش دهه، بیش از پنجاه فیلم ساخت و سالهاست به عنوان سرشناس ‌ترین و محبوب‌ ترین کارگردان فیلم‌های سینمایی شناخته می شود.«سرگیجه»، «روانی»، «شمال از شمال غربی» و «پنجره پشتی» برخی از فیلمهای آلفرد هیچکاک هستند و در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ قرار گرفته اند.

2- استیون اسپیلبرگ «هنرمند جهانی»

استیون آلن اسپیلبرگ، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است و تاکنون برنده ۳ جایزه اسکار شده آثارش همچنان مورد توجه منتقدان و مخاطبان عام سینما بوده است. به این ترتیب می توان گفت او یکی از موفق ترین کارگردان های تاریخ سینماست.استیون اسپیلبرگ که بیشتر سینما دوستان او را با فیلم «فهرست شیندلر» به یاد می آورند نزد طرفدارانش به «هنرمند جهانی» معروف است. دلیل انتخاب این لقب برای اسیتون اسپیلبرگ فروش بالای آثارش در سطح جهان است؛ فیلم‌های او، «آرواره‌ها»، «ایی.تی» و «پارک ژوراسیک» رکورد فروش سینمای جهان را شکسته اند و هرکدام از آنها پرفروش‌ترین فیلم دوران خود است.

مجموع فروش فیلم‌های ساخت اسپیلبرگ تاکنون به رقم چشم گیر ۸ / ۵ میلیارد دلار رسیده است و نشریه اقتصادی فوربس ثروت این فیلم‌ساز آمریکایی را بیش از ۳ میلیارد دلار برآورد کرده است.«پل جاسوس‌ها»، « لینکلن»، « ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار»، « جنگ دنیاها»، « ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» برخی از فیلمهای استیون اسپیلبرگ هستند.

3- هوارد هاکس «همه فن حریف»

هاوارد هاکس با نام کامل وینچستر هاکس کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است.هاواردهاکس از نظر بیشتر منتقدان سینمایی کارگردانی مولف به شمار می‌رود که همواره امضای شخصی خود را در آثار سینمایی‌اش دارد.

هاواراد هاکس نزد طرفدارانش به «همه فن حریف» معروف است زیرا از پس هر قصه و فیلمی بر می آمده و با هوش سرشارش قصه را به درستی تا به آخر پیش می برده است.هاوارد هاکس، سال‌ها با بهترین فیلم‌نامه ‌نویسان زمان خودش همکاری کرده و پنجاه اثری که از خود برجای گذاشته حاصل همکاری او با نویسندگانی چون بیلی وایلدر، چارلز براکت، بن هکت، ویلیام فاکنر، چارلز مک‌آرتور، جولز فرتمن، دادلی نیکولز، چارلز لدرر بوده است.«ریو لوبو»، « ال‌دورادو»، « خواب ابدی»، « راه افتخار» و «صورت زخمی» برخی از آثار سینمایی هاواراد هاکس هستند.

4- فرانسیس فورد کاپولا «پدرخوانده»

فرانسیس فورد کاپولا یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه‌ کنندگان آمریکایی ایتالیایی‌تبار سینمای هالیوود است.فرانسیس فورد کاپولا تاکنون برنده پنج اسکار شامل یک اسکار بهترین فیلم، یک اسکار بهترین کارگردانی، دو جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و یک جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شده‌است. کوپولا همچنین برنده چهار گلدن گلوب و دو نخل طلای کن شده‌است.

کاپولا را بیشتر به خاطر ساخت سه گانه «پدرخوانده» می شناسند. فیلمهایی که بزرگانی چون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال در آنها ایفای نقش کرده اند. این سه فیلم جزو برترین آثار سینمایی جهانند و دلیل انتخاب لقب «پدر خوانده» برای فرانسیس فورد کاپولا نیز همین است.به جز سه فیلم «پدرخوانده»، « اینک آخرالزمان» و « دراکولای برام استوکر» مشهورترین آثار فرانسیس فورد کاپولا هستند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده