یوزپلنگ طلایی لوکارنو به مستندی از چین رسید

مستندی چینی «خانم فانگ»، فیلمی از سینمای برزیل و نیز ایزایل هوپر از برندگان این دوره جشنواره فیلم لوکارنو بودند.به نقل از اسکرین دیلی، وانگ بینگ مستند ساز چینی پنجمین کارگردان چینی شد که در تاریخ هفت دهه‌ای جشنواره لوکارنو جایزه اصلی جشنواره یعنی پلنگ طلا را به خانه برد.فیلم «خانم فانگ» نیز اولین مستندی شد که جایزه اصلی این جشنواره را از آن خود کرده است. این فیلم درباره یک زن ۶۷ ساله چینی در جنوب چین است که به آلزایمر مبتلا شده است.

برندگان قبلی پلنگ طلایی چین شامل هانگ‌کی لی برای «تعطیلات زمستانی» در سال ۲۰۱۰ و ژیائولو گائو برای «او» یک سال پیشتر از آن و نیز شائو وانگ برای «پدر» در سال ۲۰۰۰ و یو لو برای «آقای ژائو» در سال ۱۹۹۸ بودند.امسال اولیویه آسایاس ریاست گروه داوری رقابت بین‌المللی را برعهده داشت.

در عین حال جایزه گروه ویژه داوری به تیم نویسندگی و کارگردانی برزیلی شامل جولیانا راخاس و مارکو دوترا برای «آداب خوب» درباره دوستی بین یک زن ثروتمند و پرستارش در سائو پائولو رسید و یک پلنگ فستیوال را به خانه برد.

اف جی اوسانگ فیلمساز سرشناس نیز یک پلنگ برای بهترین کارگردانی برای درامی به سبک نوار با عنوان «۹ انگشت» را دریافت کرد و ایزایل هوپر بازیگر فرانسوی برای تصویر کردن یک آموزگار در فیلم سرژ بوزون با عنوان «مادام هاید» پلنگ بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.الیوت کراست هاو نیز جایزه پلنگ بهترین بازیگر مرد را برای اجرای خود در اولین فیلم بلند هلینور پالماسون کارگردان ایسلندی با عنوان «برادران زمستان» برد. این فیلم برنده جایزه لیبل سینمای اروپا نیز شد.

جایزه فیپرشی نیز به یک فیلم دیگر چینی در بخش رقابت بین‌الملل با عنوان «چشمان اژدهای پرنده» رسید که اولین فیلم ژو بینگ بود و یک تقدیر ویژه نیز از هیات داوری کلیسایی برد. داستان این درام درباره مردی است که در جستجوی عشق است. هفتادمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو شب گذشته ۱۲ آگوست به کار خود خاتمه داد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده