یک مستند ایرانی، برنده جشنواره فیلم استرالیا

فیلم مستند «اوسیا» به کارگردانی علیرضا دهقان، برنده جایزه بهترین اثر مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی استرالیا شد.

به گزارش شایان فیلم نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «اوسیا» در کنار دیگر آثار برگزیده‌ی جشنواره فیلم‌های علمی استرالیا، طی روزهای 17 تا 29 خرداد 96 در شهرهای ملبورن، آدلاید، بریسبن، پرت و کانبرا این کشور به نمایش درمی‌آیند.

در بیانیه هیات داوران این جشنواره – که هر سال توسط شبکه تلویزیونی علمی استرالیا برگزار می‌شود - آمده است: «اوسیا فیلمی خارق‌العاده و خوش‌ساخت درباره‌ی میراث زنده یونسکو، سیاست‌های اجتماعی و حقوق آب است.»

گفتنی است: مستند «اوسیا» درباره‌ی قنات «زارچ» طولانیترین قنات خاورمیانه است که به تازگی از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در یونسکو به ثبت رسیده است. این فیلم از مرگ قنات حرف می‌زند که این موضوع به بی‌توجهی مسئولان صنایع و سبک زندگی نادرست برمی‌گردد.

«اوسیا» با دریافت 12 جایزه داخلی و 3 جایزه بین‌المللی از جشنواره «ترنتون» آمریکا، جشنواره فیلم‌های معماری و شهرسازی «استانبول» ترکیه و جشنواره فیلم‌های علمی استرالیا، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مستند ایرانی طی یک سال اخیر است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده