گران‌ترین نقش‌های تاریخ سینما

یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که علاقمندان سینما همواره دنبال می‌کنند میزان دستمزدهایی است که ستاره‌های سینمایی در طول دوران بازیگری‌‌شان و برای ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی مطرح دریافت می‌کنند. بر همین اساس ما در اینجا لیستی شامل 10 نفر از بازیگران سینمای جهان که بیشترین دستمزد را برای بازی در یک فیلم گرفته‌اند، فراهم کرده‌ایم.

1- کیانا ریوز/ ماتریکس

فیلم چندگانه و علمی تخیلی ماتریکس بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به سینما به خصوص سینمای استراتژیک قرار گرفت و علاوه بر آن نظر مخاطبان عام سینما را نیز جلب کرد و توانست در جدول فروش رتبه بالایی را به دست آورد. کیانا ریوز بازی در نقش «نئو» نیز دستمزد بسیار بالایی را دریافت کرد و این نقش را به گران‌ترین نقش تاریخ تبدیل کرد.

2- بروس ویلیس/ حس ششم

بروس ویلیس بازیگر و کارگردان ایرلندی تبار هالیوود، با بازی در نقش یک روانشناس کودک، یکی از گران‌ترین نقش‌های سینما را ایفا کرد. این فیلم توانست جوایز بسیار زیادی به دست آورد و در جدول فروش نیز به موفقیت بسیاری برسد.

3- تام کروز / ماموریت غیرممکن

فیلم‌های چند قسمتی ماموریت غیرممکن یکی از ماندگارترین آثار سینمای اکشن در بین مخاطبان سینما است و البته بازی بی‌نظیر تام کروز هم در این ماندگاری نقش بسیار زیادی داشته است.

4- ویل اسمیت/ مردان سیاه پوش 3

بازیگر سیاه پوست آمریکایی آثار بسیار درخشان و هنری زیادی در کارنامه کاری خود دارد ولی به خاطر ایفای نقش یک افسر مبارزه با تهاجم‌های فرازمینی بیشترین دستمزد خودش را دریافت کرده است.

5- ساندرا بولاک/ جاذبه

ساندرا بولاک برای بازی درخشان در فیلم تحسین شده جاذبه توانست علاوه بر جلب نظر منتقدان دستمزد بالایی را به عنوان نقش اول این فیلم دریافت کند.

6- تام هنکس/ فارست گامپ

بی‌شک فیلم «فارست گامپ» یکی از شاهکارهای سینمایی جهان در تمام دوران‌هاست. تام هنکس بازیگر توانمند هالیوودی که در کارنامه هنری خودش انواع جوایز و افتخارات را دارد برای بازی در این فیلم دستمزد بالایی را دریافت کرد که البته این دستمزد در برابر فروش بالای جهانی این فیلم زیاد به چشم نمی‌آید.

7- هریسون فورد/ ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین

بازیگر سینمای وسترن و خالق یکی از ماندگارترین نقش‌های سینما در سال 2008 برای بازی در فیلم ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورین بیشترین دستمزد خودش و هفتمین نقش پرخرج سینما را ایجاد کرد.

8- جک نیکلسون/ بتمن

نقش جوکر از آن نقش‌هایی است که بزرگان زیادی در آن خود را آزموده‌اند از جک نیکلسون گرفته تا هیث لجر فقید و جرد لتو. اما بیشترین دستمزد برای این نقش را جک نیکلسن دریافت کرده است.

9- لئوناردو دیکاپریو/ تلقین

کریستوفر نولان برای بازی در نقش پیچیده و روانشناسانه «دام کاب» لئوناردو دیکاپریو را با دستمزد بالایی استخدام کرد و البته این بازیگر نیز به خوبی از پس این نقش بسیار سخت برآمد.

10- جانی دپ/ دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته

جانی دپ همیشه به عنوان یکی از گران‌ترین بازیگران سینما جهان شناخته می‌شود. بازیگر مور علاقه تیم برتون که با بازی در نقش‌های عجیب و غریبش بسیار مشهور است خالق یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های منفی جهان به اسم «نا خدا جک اسپارو» است. او برای بازی در سوار بر انجام ناشناخته از این سری فیلم‌ها دستمزد بالایی را دریافت کرد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده