چرا فیلمنامه «لاتاری» مهدویان رد شد؟

جمال شورجه درباره دلیل رد فیلمنامه «لاتاری» مهدویان گفت: اعضای شورای پروانه ساخت صلاح ندیدند جوان خوش آتیه ای مثل آقای مهدویان ورود به موضوعی کند که ممکن است حاشیه هایی را به دنبال داشته باشد.جمال شورجه عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دلایل عدم موافقت این شورا با ساخت فیلم «لاتاری» توسط محمد حسین مهدویان به پانا گفت: آقای مهدویان نشان داده اند که از فیلمسازان خوش سابقه و خوش آتیه سینمای ایران هستند. از ایشان خواستیم فیلمنامه «لاتاری» را کنار بگذارند و پذیرفتند که این کار را بکنند و فیلمنامه دیگری ارائه بدهند. وی افزود: احساس کردیم با سابقه درخشان ایشان در چند کاری که ارائه داده اند، صلاح نیست این فیلم را بسازند و امیدوارم بتوانند کار بهتری در ادامه بسازند.

شورجه در پاسخ به این که آیا عنوان فیلم «لاتاری» معرف مضمون فیلمنامه بود که منجر به رد آن شد؟ ادامه داد: عنوان فیلم در ابتدا «نوشین» نام داشت و نسبت به دو فیلم قبلی مهدویان کاملا متفاوت و در ژانر اجتماعی بود. به هر حال این جنس کارها مشخصات و حساسیت های خاص خود را دارند و اثر ایشان مورد موافقت شورای پروانه ساخت قرار نگرفت و اعضا صلاح ندیدند چنین جوان خوش آتیه ای ورود به موضوعی کند که ممکن است حاشیه هایی را به دنبال داشته باشد. خوشبختانه آقای مهدویان با بلند نظری و سعه صدر پذیرفتند. وی در پاسخ به این که آیا قرار است دومین فیلمنامه پیشنهادی مهدویان به شورای پروانه ساخت نیز پیش از نگارش بررسی شود، بیان کرد:  من از فیلمنامه بعدی ایشان هنوز اطلاعی ندارم.

کارگردان سریال «حضرت موسی» در پاسخ به این که آیا تشخیص و تعیین صلاحدید یک کارگردان و سبک کاری او برعهده شورای پروانه ساخت باید باشد؟! توضیح داد: نه، اینطور نیست. اتفاقا ما معتقدیم با سبک و سیاق فیلمسازی آقای مهدویان، ایشان می توانند به مسائل و موضوعات اجتماعی ورود کنند و ساختار کاری و اجرایی شان در سینما برای کارهای اجتماعی هم بسیار مناسب است. کما این که بسیاری از فیلم های خوب دنیا در این سبک ساخته می شوند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده