فیلم‏ هایی که در تابستان ۲۰۱۸ خواهیم دید

هالیوودی ها از حالا برای تابستان سال آینده خیز برداشته اند. استودیوها تند و تیز دارند دنباله فیلم های عامه پسند پُرمشتری سال های گذشته را آماده می کنند. به نشوته پرویز نوری در بانی فیلم، هر چند تابستان ۲۰۱۷ از لحاظ فروش با تابستان قبل حدود ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده بود اما سازندگان باهوش تجارت هالیوود گفته اند تابستان ۲۰۱۸ تلافی خواهند کرد! حال ببینیم چه دنباله هایی در دست ساخت است:

«انتقامجویان: جنگ بی پایان» Avengers: Infinity War

ابرقهرمانان دو سری قبل «مارول» این بار هم وارد حوادثی غیر قابل تصور می شوند… بازیگران به ترتیب کریس پرات (استاد لُرد)، رابرت و آنی جونیور (آیرن من ـ مرد آهنی)، کریس همزورث (ثور)، بندکیت کامبربچ (دکتر استرنج)، جرمی رنر (هاکی)، کریس ایونز (کاپیتان آمریکا)، اسکارلت جوهانسن (بیوه سیاه)، تام هالند (اسپایدرمن) و جاش برولین (تانوس) می خواهند کماکان زمین را از شر دشمنان نجات دهند. فیلم اول «انتقامجویان» در سال ۲۰۱۲ به نمایش در آمد و دومین آن با عنوان «انتقامجویان:‌ عصر اولتران» که در سال ۲۰۱۵ رکورد فروش به دست آورد. «انتقامجویان: جنگ بی پایان» را برادران روسو (آنتونی و جو) کارگردانی می کنند (تاریخ نمایش: ۴ مه).

«جنگ ستارگان: فیلم هان سولو» Star Wars: Han Solo Film

در این وسترن فضایی از مجموعه محبوب «جنگ ستارگان» ـ که هنوز عنوان درستی ندارد ـ شخصیت اصلی ماجرا «هان سولو» را از سری فیلم های گذشته به قرض گرفته اند. سناریو را به درخواست خالق «جنگ ستارگان» جورج لوکاس به عهده لارنس و جان کازدان گذاشته اند. کلینت هاوارد نقش «هان سولو»‌ را دارد و برادر او ران هاوارد کارگردانی را انجام می دهد (تاریخ نمایش: ۲۵ مه).

«ددپول ۲» ـ Deadpool 2

فیلم نخست این ابرقهرمان کمیک های «مارول» در سال ۲۰۱۶ هم تماشاگران را راضی کرد و هم منتقدان را… این بار هم در پوشش تمام و بدن سرخ پوشیده از سلاح های مختلف. به نبرد بر می خیزد. رایان رینولدز نقش «ددپول» را مجدداً عهده دارست و در برابر او جاش برولین در قالب عموی خشن «کیبل» بر پرده ظاهر می گردد. فیلم را دیوید لیچ کارگردانی می کند (تاریخ نمایش: اول ژوئن).

«اوشن ۸» ـ Oceans 8

جرج کلونی به همراه سازنده سری آثار مربوط به سرقت کازینوها یعنی «اوشن» استیو سودربرگ خواسته اند به موضوع بداعت و تازگی ببخشند و به همین جهت همه شخصیت ها را زن انتخاب کرده اند. بنابراین فیلم با حضور چهره هایی مطرح و محبوب هم چون ساندرا بولاک، کیت بلنشت، هلنا بونام کارتر، آن هاتاوی، ریانا و سارا پالسون ساخته می شود. این کمدی سرقتی به کارگردانی گری راس به دنبال سه گانه «اوشن» می خواهد نوع جدیدی در این سری باشد (تاریخ نمایش: ۸ ژوئن).

«باورنکردنی ها۲» The Incredibles2

این مخلوقات باورنکردنی قسمت اول دوباره ماجراهایی با خبیث ها می شوند… ساموئل. ال. جکسن به جای «فروزون»، هالی هانتر به جای «هلن پار» و سارا واول به جای «ویلوت» حرف می زنند. فیلم انیمیشن دوم را براد برد کارگردانی می کند (تاریخ نمایش: ۱۵ ژوئن).

«دنیای ژوراسیک: سقوط قلمرو» Jurassic World: Fallen Kingdom

دنباله فیلم اول در سال ۲۰۱۵- در حقیقت پنجمین بخش سری «ژوراسیک»- مجدداً در فضایی تخیلی از دنیای آینده می پردازد… نقش اصلی را کماکان کریس پرات بازی می کند و شخصیت زن هم برایس دالاس هاوارد است. جف گلدبلوم هم به جمع بازیگران دیگر پیوسته است. فیلم را خوآن آنتونیو بایونا می سازد (تاریخ نمایش: ۲۲ ژوئن).

کارگردان ها با باخت آخر

فیلمسازهای صاحب نام امسال تابستان موفق نشدند با فیلم آخر خود تماشاگران را راضی کنند. از جمله ریدلی اسکات با آخرین ساخته اش «بیگانه: میثاق» (Alien: covenant)- که ۱/۷۴ میلیون فروش رفت- و گای ریچی با «آرتورشاه: افسانه شمشیر» با فروش ۲/۳۹ میلیون، مایکل بی با پنجمین قسمت از «تغییرکننده ها» (ترنسفورمر) با فروش ۸/۱۲۸، کارگردان فیلم «دنیای ژوراسیک» کالین ترور با درام «کتاب هنری» و فروش ۳/۴ میلیون و همین طور لوک بسون با فیلم «والرین» (valerian) که توانست ۲/۳۰ میلیون فروش کند.

چهره‏ های از دست رفته…

طفلک جانی دپ همه امیدش به فیلم آخر «دزدان دریایی کاراییب» بود که به نتیجه مطلوب نرسید و این بازیگر بدشانش را هم چنان نومید کرد. مارک والبرگ هم ـ که تازگی ها به تبلیغات تلویزیونی پیوسته ـ موفق نشد موقعیتی با ترانسفورمر آفر کسب کند. از این ها ناجورتر تام کروز محبوب بود که با فیلم غریب «مومیایی»اش- با هزینه ساخت ۱۲۵ میلیون و فروش ۸۰ میلیون- ناکام ماند. خوشبختانه کروز هنوز ناامید نیست و دل به فیلم بعدی خود «مأموریت: ناممکن» بسته است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده