شخصیت محبوب «جنگ ستارگان» دوباره فیلم می شود!

فیلمی دیگر درباره شخصیت محبوب «جنگ ستارگان» ساخته می‌شود.به گزارش هالیوود ریپورتر، قرار است فیلمی جداگانه در مورد شخصیت اوبی وان کِنوبی به دنیای رو به گسترش «جنگ ستارگان» بپیوندد و به این ترتیب استیون دالدری به امید جدید این مجموعه فیلم‌ها بدل شده است.این کارگردان نامزد دریافت جایزه اسکار پس از فیلم‌های «بیلی الیوت» و «ساعت‌ها» در حال مذاکره است تا روی صندلی کارگردانی این فیلم بنشیند. منابع آگاه می‌گویند مذاکرات در مراحل اولیه هستند و هنوز فیلمنامه‌ای تهیه نشده است. اگر قراردادی بسته شود، دالدری مسئولیت بازبینی مراحل تهیه فیلم و همچنین نویسندگی آن را در همراهی با مسئولان کمپانی لوکاس‌فیلم بر عهده خواهد داشت.

فیلم جداگانه اوبی وان کنوبی یکی از چند پروژه‌ای است که توسط لوکاس‌فیلم و دیزنی خارج از دایره سه‌گانه‌هایی ساخته می‌شود که داستان خانواده اسکای‌واکر را تعریف می‌کنند. به کارگردانی ران هاوارد، فیلمی جداگانه در مورد هان سولو هم در حال حاضر در مراحل پایانی فیلمبرداری به سر می‌برد و لوکاس‌فیلم در نظر گرفته فیلم‌هایی حول محور شخصیت‌های یودا، بوبا فِت و چند شخصیت دیگر بسازد.

در سه‌گانه اصلی «جنگ ستارگان»، کنوبی یک آدم گوشه‌گیر متنفر از جنگ و صحرانشین است که بعدها ثابت می‌کند با شمشیر نوری‌اش مبارزی هوشمند و قدرتمند است. او مدتی کوتاه تبدیل به مرشد لوک اسکای‌واکر می‌شود اما بعدها دارت ویدر که قبلا شاگردش بوده، او را از پا درمی‌آورد. نقش‌آفرینی الک گینس در قالب کنوبی برای او نامزدی جایزه اسکار را به ارمغان آورد.این شخصیت نقشی مرکزی در فیلم‌های پیش‌درآمد جورج لوکاس داشت که به ماجرای اولیه ویدر و خیانت او به کنوبی و جدای‌ها می‌پرداخت. یوآن مک‌گرگور که در فیلم‌های پیش‌درآمد نقش کنوبی را ایفا کرده بود، گفته حاضر است دوباره نقش این شخصیت را بازی می‌کند. با این حال منابع آگاه می‌گویند چون هنوز فیلمنامه‌ای نیست،‌ بازیگری هم به پروژه متصل نیست.

دالدری از دنیای تئاتر آمده و نخستین فیلم سینمایی‌اش «بیلی الیوت» را در سال ۲۰۰۰ ساخت که برایش نخستین نامزدی دریافت جایزه اسکار را هم به ارمغان آورد. او این فیلم‌ها را با درام‌های سوزان «ساعت‌ها» و «کتاب‌خوان» دنبال کرد که دو نامزدی دیگر را برایش کسب کردند.دالدری اخیرا چند اپیزود از سریال درام بازه‌ای «تاج» ساخته نت‌فلیکس را کارگردانی کرد و برایش نامزد دریافت جایزه امی شد.

برچسب ها:

جنگ ستارگان
تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده