شبکه تهران افت مخاطب نداشته است

مدیر شبکه پنج سیما اظهار کرد: برخلاف بعضی از گمانه‌زنی‌ها و انتظارات این شبکه نه تنها افت مخاطب نداشته، بلکه در برخی موارد با افزایش مخاطب نیز همراه بوده است.

مجید زین العابدین با بیان اینکه جذب مخاطب حداکثری از برنامه‌های هر سازمانی محسوب می‌شود، به ایسنا گفت: مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان می‌دهد که شبکه پنج برخلاف بعضی از گمانه‌زنی‌ها و انتظارات نه تنها افت مخاطب نداشته، بلکه در برخی موارد با افزایش مخاطب نیز همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: روابط‌عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرده است که بیشترین تماس با سازمان در سال ۹۵ مربوط به شبکه پنج سبما بوده است و این نشان می‌دهد که مخاطب پایدار و وفادار شبکه تهران تغییری نکرده است.

مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به تغییر کاربری شبکه پنج در دو سال گذشته، ادامه داد: شبکه پنج سیما در دو سال گذشته تبدیل به شبکه‌ای اقتصادی شد و دوباره به شکبه تهران بازگشت؛ طبیعتاً این رفت و بازگشت با ریزش مخاطب همراه بود، ولی ما توانستیم در این مدت با حفظ برندهای شبکه‌ تهران از جمله برنامه «به خانه بر می‌گردیم» و دیگر برنامه‌های کودک و جُنگ‌های شبانه، مخاطب پایدار شبکه را چه در تهران و چه در سطح کشور حفظ کنیم.

زین‌العابدین با اشاره به حذف برخی از گروه‌های شبکه پنج در دو سال گذشته، گفت: سال ۹۵ برخی از گروهای حذف شده شبکه پنج مانند گروه کودک،‌ خانواده و اجتماعی به شبکه بازگشته‌اند و به همین خاطر هم تنوع برنامه‌ریزی ما در حوزه‌های مختلف از نظر کیفی و کمی بالاتر خواهد رفت.

مدیر شبکه پنج سیما ادامه داد:‌ از سال ۹۳ همزمان با تغییراتی که در سازمان اتفاق افتاد، شبکه پنج از ساخت سریال معاف شد، اما از اواسط مدیریت جدید در سال ۹۵ بنا به دستور سازمانی، گروه فیلم و سریال در شبکه  سیما آغاز به کار کرد و هم اکنون ۲۰ سریال نمایشی را تصویب کرده‌ایم که درمراحل نگارش، پیش‌تولید تولید هستند. همچنین خوشبختانه کارگردان‌های بزرگی‌ با ما آغاز به کار کرده‌اند. درهمین راستا آقای سعید سلطانی با سریال «در جستجوی آرامش» و آقای مسعود آب‌پرور با سریال «افسرنمونه» با ما در حال همکاری هستند.

زین‌العابدین به سریال‌های در دست تولید در شبکه تهران اشاره و اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید سریال‌سازی همانند سایر ساختارهای تلویزیونی کوتاه مدت نیست و ساخت آن نیاز به زمان دارد و ما امیدواریم که سریال‌هایی که هم‌اکنون در دست تولید داریم، سال ۹۶ راهی آنتن شوند.

مدیر شبکه پنج سیما در پایان سخنانش گفت: با وجود اینکه شبکه پنج حدود دو سال از تولید سریال منع شده بود، اما در این مدت اجازه ندادیم که باکس نمایشی شبکه خالی بماند و پخش سریال‌های خارجی جدید و تولیدی آن را پر کردیم. بعضاً به ما می‌گویند این سریال «کبری ۱۱» که از شبکه تهران پخش می‌شود، تکراری است؛ در حالی که این مجموعه جدید است. به هر حال امیدواریم سریال‌هایی که در دست تولید داریم، سال ۹۶ به آنتن برسند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده