انتشار دو کتاب تازه در زمینۀ فیلمسازی

کتاب‌های «چیدن نما» نوشته جرمی وینیرد و «دکوپاژ مرجع ۳» نوشته کریستوفر کنورتی، از سوی نشر چتر راهی بازار شد.به گزارش مهر، نویسنده کتاب «چیدن نما» معتقد است فیلمسازی چیزی بیشتر از یک مهارت فنی است؛ فیلمسازی یعنی برقرار ارتباط با بازیگران و عوامل، رهبری کردن و پی گرفتن نگرش مدنظرتان. دانش فنی به تن‌هایی نمی‌تواند تضمین کند شما فیلمساز بزرگی شوید، اما می‌تواند به شما کمک کند تا با زبان سینما فصیح‌تر صحبت کنید. کتاب «چیدن نما» با ارائه‌ نمونه‌هایی از افزون بر ۳۰۰ فیلم شناخته شده، چنین امکانی را برایتان فراهم می‌کند.

در این کتاب بیش از ۱۵۰ نمونه مثالی درباره دوربین‌گذاری، زوایا و حرکاتی آورده شده که هر فیلمسازی لازم است بداند. این کتاب را می‌شود یک آچار فرانسه برای فیلم‌سازان دانست تا با کمک آن بتوانند ایده‌های ذهنی‌شان را به چشم ببینند و بررسی کنند که آیا آن ایده‌ها برای فیلم‌شان مفیدند و اگر هستند به چه شکل باید اجرا شوند.جرمی وینیرد، نویسنده کتاب «چیدن نما»، از کارگردانان موفق سینما آمریکاست که در کنار تحقق هدف‌هایش در عرصه کارگردانی به صورت حرفه‌ای کار نویسندگی را پیش گرفته است.

ترجمه کتاب «چیدن نما» توسط محمد ارژنگ، مترجم کتاب‌هایی چون مجموعه سه‌جلدی «دکوپاژهای مرجع» و مجموعه کتاب‌های کارگردانی به سبک‌های کارگردانان معروف است. ترجمه این کتاب از روی ویراست دوم آن انجام شده است که ۲۵ تمهید جدید و قریب به ۲۰۰ فیلمِ بیش‌تر را شامل می‌شود.کتاب «چیدن نما» نوشته جرمی وینیرد با ترجمه محمد ارژنگ در ۱۷۹ صفحه و بهای ۲۹ هزار تومان از سوی نشر چتر روانه بازار کتاب شده است.

در خبری دیگر از تازه‌های نشر همین ناشر و همین مترجم، کتاب «دکوپاژ مرجع ۳» نوشته کریستوفر کنورتی، روانه بازار کتاب شده است. این اثر، مجموعه‌ای سه جلدی است که جلد سوم آن به تازگی روانه بازار کتاب شده است.«دکوپاژهای مرجع»، نوشته کریستوفر کنورتی، نویسنده و کارگردان موفق سینما است. وی پس از فعالیت‌های حرفه‌ای خود در سینما اکنون تمرکز خود را بر روی نگارش کتاب‌های سینمایی گذاشته است. حاصل بخشی از فعالیت این نویسنده نوشتن کتاب‌هایی چون «کارگردانی به سبک اسپیلبرگ»، «کارگردانی به سبک تارانتینو» و «کارگردانی به سبک اسکورسیزی» است.

کسانی که دو جلد پیشین «دکوپاژهای مرجع» را خوانده‌اند، ممکن است این کتاب را افزونه‌ای به آن دو جلد بدانند، حال اینکه اینطور نیست؛ روشی که نویسنده برای ارائه مطالبش به کار گرفته، همان روش پیشین یعنی ارائه‌ توضیح در کنار تصاویر فیلم‌هاست، اما مطالبی که ارائه می‌کند، راه حل‌های اجراییِ صرف نیستند. او در این کتاب، یک گام جلوتر رفته و از ورای تمهیدات اجرایی، به مفاهیمی پرداخته که کارگردان می‌تواند برای کمک به داستان‌گویی فیلمش به کار برد.

جلد سوم دکوپاژهای مرجع را می‌توان گامی جلوتر از دو جلد پیشین دانست برای فیلم‌سازانی که دغدغه مؤلف بودن در فیلم‌شان را دارند. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور بتوانید با نماهای فیلم‌تان مثل یک فیلم‌نامه‌نویس داستان بگویید و این داستان را خلاقانه و مؤثر بگویید.کتاب «دکوپاژ مرجع ۳» نوشته کریستوفر کنورتی در ۲۴۷ صفحه و بهای ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۰۸ شهریور ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده