گزارشی از پرفروش ترین فیلمهای این هفته سینماهای آمریکا

فیلم «مومیایی» با بازی تام کروز نتوانست به حکمرانی «زن شگفت‌انگیز» بر گیشه سینمای آمریکا پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «مومیایی» در افتتاحیه‌ای معمولی و ناامیدکننده در سه روز نخست اکران در آمریکا تنها ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش داشت. محصول تازه یونیورسال با بازی تام کروز خارج از آمریکا عملکرد بهتری داشت و در ۶۳ کشور به فروشی برابر با ۱۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. پیش از این هیچکدام از فیلم‌های تام کروز خارج از آمریکا در افتتاحیه به این اندازه بلیت نفروخته بودند.

هفته گذشته فیلم «زن شگفت‌انگیز» برای دومین هفته پیاپی پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا بود. این فیلم با تجربه افت فروش ۴۵ درصدی نسبت به هفته نخست ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دست فروش داشت. «زن شگفت‌انگیز» نسبت به دیگر آثار ابرقهرمانی که معمولا در دومین هفته اکران تا ۶۰ درصد افت را تجربه می‌کنند، عملکرد بسیار بهتری داشت.  

در حال حاضر فروش این فیلم تنها در آمریکا از مرز ۲۰۰ میلیون دلار عبور کرده و فروش جهانی آن بیش از ۴۳۵ میلیون دلار است. فروش خوب این اثر ابرقهرمانی به کارگردانی پتی جنکینز به معنای ورود موفق زنان به عرصه کارگردانی فیلم‌های این ژانر سینمایی است.

در حالی که کمپانی برادران وارنر با «زن شگفت‌انگیز»‌ مسیر تازه‌ای در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی باز کرده است، کمپانی یونیورسال حداقل در آمریکا نتوانست مخاطبان را با بازسازی فیلم «مومیایی» راضی کند. ساخت «مومیایی»‌ برای یونیورسال ۱۲۵ میلیون دلار هزینه داشت.

باز هم منتقدان سینمایی نقش موثری در فروش پایین «مومیایی»‌ ایفا کردند. آن‌ها پیش از اکران فیلم نقدهای منفی بسیاری درباره آن نوشتند تا افتتاحیه فیلم تازه تام کروز از تمام فیلم‌های «مومیایی» با بازی برندن فریزر کمتر شود.عملکرد ضعیف «مومیایی» در گیشه سینمای آمریکا به این معنا است که اکنون نگاه کمپانی یونیورسال به بازارهای خارجی است. «مومیایی» هفته گذشته در ۴۶ کشور پرفروش‌ترین اثر سینمایی بود و طبق معمول چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان در این زمینه پیشتاز بود. «مومیایی» در سه روز نخست اکران در چین ۵۲ میلیون دلار فروش داشت.

«مومیایی» به کارگردانی الکس کورتزمن داستان شاهدختی باستانی با بازی سوفیا بوتلا است که از دخمه‌ای زیر شن‌های صحرا برمی‌خیزد و نوع بشر را تهدید می‌کند. در این فیلم تام کروز نقش مردی را بازی می‌کند که مقبره آمنت را می‌یابد و قدرت او را رها می‌کند. راسل کرو و آنابل والیس دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند.

«کاپیتان زیرشلواری»، «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» و «نگهبانان کهکشان دو» سه فیلم پرفروش دیگر سینمای آمریکا در هفته گذشته بودند.انیمیشن «کاپیتان زیرشلواری» در دومین هفته اکران با افت فروش ۴۸ درصدی روبه‌رو شد و در سه روز پایان هفته تنها ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت. این در حالی است که پنجمین قسمت از «دزدان دریایی کاراییب»‌ هفته گذشته در آمریکا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. از مجموع ۶۰۰ میلیون دلار فروش جهانی فیلم نزدیک به ۴۷۰ میلیون دلار آن در کشورهای خارجی به دست آمده است.

در این میان «نگهبانان کهکشان ۲» با فروشی برابر با شش میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در رده پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا قرار گرفت. فروش جهانی این فیلم به بیش از ۸۳۳ میلیون دلار رسیده است.

رده‌های بعدی پرفروش‌های سینمای آمریکا در هفته گذشته به دو اثر از سینمای مستقل این کشور اختصاص یافت. یکی از آن‌ها فیلم در ژانر وحشت به نام «شب هنگام می‌آید» و دیگری درامی با عنوان «مگان لیوی» با بازی کیت مارا در نقش یک زن نظامی آمریکایی در عراق بود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده