برنامه های تلویزیون برای شبهای قدر

دبیر شورای معارف سیما برنامه های لیالی قدر در شبکه های مختلف تلویزیونی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دبیر شورای معارف سیما از پخش برنامه های لیالی قدر از اماکن متبرکه خبر داد و گفت: در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، هر یک از شبکه های سیما با توجه به ماموریت خود ، مراسم شب های قدر را از اماکن مقدس و معنوی حرمین شریفین و یا تکایا و مساجد پخش می کنند.

وی اضافه کرد: شبکه یک سیما در اولین شب احیا،دوربین های خود را به مصلای تهران برده و بعد از پخش دعای جوشن کبیر، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان را پخش می کند. همچنین مراسم شب های بیست و یکم و بیست وسوم از حرم مطهر امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام، با پخش دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجج الاسلام رئیسی و رفیعی به سمع و نظر مردم می رسد.

علیرضا بکایی اضافه کرد: شبکه دو سیما نیز پخش سخنرانی حجج اسلام سید مهدی میرباقری، رفیعی و سعیدی را از حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم در دستور کار دارد. دعای جوشن کبیر نیز از همین مکان مقدس قبل از مراسم سخنرانی برای مخاطبان پخش می شود .

علیرضا بکایی در ادامه با اشاره به برنامه های شبکه سه سیما اضافه کرد: شبکه سه در این شب ها ، مخاطبان خود را به حسینیه همدانی ها می برد.

بنا به سنت گذشته، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از این شبکه پخش و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان نیز در هر سه شب از این حسینیه پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: شبکه چهار نیز در شب های نوزدهم با سخنرانی حجت الاسلام محسن قمی و بیست و یکم با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی از دانشگاه تهران به احیا می نشیند. همچنین سخنرانی آیت الله جوادی آملی و پخش دعای جوشن کبیر از دیگر برنامه های این شبکه در شب بیست و سوم است.

دبیر شورای معارف سیما در ادامه گفت: شبکه پنج هر یک از شب های قدر را از مکانی مجزا پخش می کند به طوری که دعای جوشن کبیر و سخنرانی حجج اسلام رفیعی، میرباقری و پناهیان به ترتیب از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، مسجد مقدس جمکران و مصلای تهران پخش خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه های شبکه قران اشاره کرد و افزود: در اولین شب قدر دعای جوشن کبیر به همراه سخنرانی آیت الله علم الهدی از حرم مطهر امام رضا (ع)، در شب دوم سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری از حرم امام خمینی (ره) و در شب سوم نیز سخنرانی حجت الاسلام سید احمد خاتمی به همراه دعای جوشن کبیر از حرم حضرت عبدالعظیم روی آنتن می رود.

بکایی در خاتمه اضافه کرد:دوربین های شبکه آموزش نیز با استقرار در امام زاده صالح ع در سومین شب از لیالی قدر، با پخش دعای پر فیض جوشن کبیر و سخنرانی حجت الاسلام رییسی، همراه بینندگان این شبکه خواهند بود. همچنین مراسم شب اول احیا با حضور آیت الله جوادی آملی روی آنتن می رود. مراسم احیای شب دوم نیز که از مصلای تهران پخش می شود .این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و خواندن دعای جوشن کبیر همراه است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده