ورود به تئاتر، آسان تر از تلویزیون و سینماست!

آوا فیاض کارگردان نمایش «به‌طرز غریبی» در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ایده اولیه این نمایش مستند-داستانی گفت: «به‌طرز غریبی» داستان‌های مستندی از علاقه‌مندان به بازیگری و تجربیاتشان در این راه است که ما برای روایت آن یک بستر داستانی داریم.

وی نمایش «به‌طرز غریبی» را داستان عاشقان و علاقه‌مندان بازیگری در خلال روایت مستندی از کار یک گروه تئاتری خواند و گفت: در دنیای واقعی حتی هنرجوها هم فهمیده‌اند که الان تئاتر کار کردن خیلی راحت‌تر از وارد شدن به سینما و تلویزیون است.

فیاض ادامه داد: یک گروه جوان در حال تمرین یک تئاتر مستند هستند و رازهای زندگی و سرگذشت‌شان را برای این کار در یک ویدئو ضبط می‌کنند اما حافظه این دوربین گم می‌شود؛ در حین این اتفاق‌ها، شاهد شنیدن مستندات این افراد و سرگذشت‌شان هم هستیم و در خلال آن داستان‌های تلخ و شیرین و درددل‌های علاقه‌مندان به بازیگری، این شغل پر زرق و برق را می‌شنویم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این دغدغه را تقریبا از 10 سال پیش که شروع به دستیاری کارگردانی و سمت‌های دیگر در پشت صحنه سینما و تله فیلم کردم به خصوص وقتی دستیار بودم داشتم؛ چون در این شغل مراحل اول تست گرفتن و پر کردن فرم علاقه‌مندان بازیگری در مرحله پیش‌تولید به عهده دستیار و جزو وظایف‌اش است. من در این حین برخورد آدم‌ها را می‌دیدم. کسی را می‌دیدم که در سه آموزشگاه مهم دوره دیده یا آلبوم دیجیتال از عکس‌هایش را می‌آورد و می‌نشست زندگی‌اش را برای من تعریف می‌کرد تا من آن کارگردان را راضی کنم که از او استفاده کند.

او با اشاره به انتخاب مدیوم تئاتر برای بستر این داستان گفت: در دنیای واقعی حتی هنرجوها هم فهمیده‌اند الان تئاتر کار کردن خیلی راحت‌تر از وارد شدن به سینما و تلویزیون است چون سالن‌های خصوصی آمده و هر آموزشگاهی پلاتویی زده و بنابراین می‌توانند خیلی راحت وارد کارها شوند و در بالای صفحه اینستاگرام‌شان بزنند «بازیگر». بنابراین اولین فکر برای علاقه‌مند به بازیگری این است که برویم تئاتر کار کنیم.

نمایش مستند-داستانی «به طرز غریبی» به نویسندگی شهاب مهربان و سپهر زمانی و به کارگردانی آوا فیاض از 29 خرداد ساعت 18 در پلاتو اجرای تئاترشهر روی صحنه می‌رود. در این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) مهدی بوسلیک، مهدی حسینی‌نیا، اسما رمضانی، سارا شاهرودیان و مریم نقیبی بازی می‌کنند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده