استعفای مدیر روابط عمومی سریال «زیر پای مادر»

پس از جنجالی که صحبت های توهین آمیز بهناز جعفری در نشست مطبوعاتی سریال «زیر پای مادر» به پا کرد ( اینجا و اینجا )  «هادی داداشی» (اعتمادی مجد) یکی از خبرنگاران با تجربه و خوشنام مطبوعاتی که به عنوان مسئول روابط عمومی سریال مذکور نیز فعالیت می کند از سمت خود استعفا داد. او درباره این اتفاق توضیحات مبسوطی را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده که با هم می خوانیم:

«عصر چهارشنبه قبل از اینکه وارد محل برگزارى نشست رسانه ای مون بشیم،از تهیه کننده،کارگردان و بازیگرامون خواهش کردم اگر دوستان خبرنگار سوال ناخوشایندی پرسیدن حتی اگر تا مرز عصبانیت هم پیش رفتن،خوددار باشن و با متانت و لبخند جواب بدن.عوامل دیر خودشونو رسونده بودن و نتونستیم سر ساعت شروع کنیم.تعداد خبرنگارها به طرز عجیبی بیشتر از پیش بینی و دعوت بود که بعد فهمیدم یه آدم نابلد از پروژه، چون درکی از این جور کارا نداشته دعوتنامه رو توی فضای تلگرام منتشر کرده، انگار که میتینگ عمومی هستش.همین باعث شد نصف حضار رو علاقه مندان به خبرنگاری،کارت هدیه و کادو بگیرا و رهگذرا تشکیل بدن. چیزی که سالن گنجایشش رو نداشت.چند تا از این آدمها بلانسبت شأن خبرنگار با اینکه حتى رسانه هم دارن،ولی نه چیزی ضبط کردن و نه یادداشتی برداشتن، توی شلوغی آخر مراسم مدام از من کادو میخواستن و اغلب تا نگرفتن نرفتن! جالب اینکه با رفتن خیلی از خبرنگارها و معدود دوستان رسانه ای که به اصرار من برای افطار و شام موندن،بازم شاهد ورود چند تا آدم بی ربط در قالب زوج و خانواده ی گرسنه بودیم که وارد سالن پذیرایی میشدن. اینو دیگه ندیده بودم تا به حال! یکی دوتا هولیگان هم داشتیم که فقط اومده بودن برای غر زدن و اعتراض.

همه اینها دست به دست هم داد تا دوستان خبرنگار واقعی اذیت بشن. حالا اینها رو داشته باشید،یکهو خانم بهناز جعفری که بعد بیشتر از یک ساعت تاخیر خودشو رسونده،هوس میکنه چند تا چارواداری آبدار هم به خبرنگارا بزنه.حق هم داره،چون وقتی میبینه همکارای خودش قبلا توهین کردن و در خلأ فعالیت یه صنف دلسوز،ما خبرنگارها نه حقوق مادی مناسبی داریم و نه امکان احقاق حقوق معنوی مون رو،میگه پس چرا من توهین نکنم.جالب اینکه حتی حاضر به عذرخواهی هم نشد تا دوستان همکارش با افتخار براش نوشتن «بهناز جعفری بودن سخته»! حالا بماند اینکه معلوم نیست این مدعی تهی، کدوم قله رو توی فرهنگ و هنر این مملکت فتح کرده که نمیشه بهش رسید.در واقع اگر من یادم نرفته بود به بچه های پروژه بگم «به جای مارادونا،غضنفر رو بگیرن» شاید این اتفاق هرگز نمی افتاد.کسی که حتی با توجیه بیماری هم محق و مجاز به توهین نبود.

خواستم از دوستان خوبم مائده میری، عطیه مؤذن، علی زادمهر، رکسانا قهقرایی، خانم ها قبادی و پناهی که سر این قضیه صبور بودن و محترمانه مدارا کردن تشکر کنم و از محمدحجت الاسلامی عزیزم که با این اتفاق عیارش بالاتر رفت که پایین نیومد، دوباره حلالیت بطلبم و بگم من به احترام این بچه های زحمتکش و مظلوم،از پروژه ی زیرپای مادر انصراف دادم.امیدوارم در موقعیت بهتری بتونم براتون جبران کنم.»

تکمیلی: بعد از این اتفاق اهالی رسانه کمپین «توهین به خبرنگار ممنوع» را راه انداختند و خواستار حمایت جدی ارشاد و تشکل های صنفی از خبرنگاران شدند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده