ادعای یک خانم: بازیگران را بر اساس تعداد فالوورهای اینستاگرام انتخاب می کنند!

ساناز سماواتی در گفت و گو با میزان، درباره کارهای در دست تولید خود گفت: در حال حاضر در نمایشی به نام "مرد بالشی" به ایفای نقش می پردازم که تا 12 آبان روی صحنه است.این بازیگر افزود: نمایش "مرد بالشی" تقدیم به خانواده کودکانی است که مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند، در این نمایش بازیگرانی چون کیارش حقگو، ترانه ولدیان، حمید عرب، غزل مردی و سیاوش اسدی ایفای نقش می کنند، "مرد بالشی" به نویسندگی مارتین مک دونا، طراحی و کارگردانی سیاوش اسدی و تهیه کنندگی سعید صدیقیان هر شب ساعت 21 در تماشاخانه پایتخت به روی صحنه می رود.

وی ادامه داد: از دیگر کارهایی که در دست دارم حضور در برنامه "یه گله جا" به تهیه کنندگی مجید قناد است همچنین در سریال "خانه امید" به کارگردانی محسن منشی زاده که در مرحله تولید است نیز حضور دارم که 13 قسمت آن ضبط شده و 17 قسمت آن باقی مانده است که به زودی ضبط آن شروع می شود، "خانه امید" یک کار اجتماعی و طنز در مورد خانواده است که پدر خانواده به حمایت از فرزندان و نوه هایش می پردازد و هر بار یک اتفاق می افتد .این بازیگر درباره گزیده‌کاری خود در سینما اظهار کرد: در حال حاضر پیشنهادی ندارم. اما قطعاً اگر در این عرصه پیشنهادی به من شود با کمال اشتیاق انجام می‌دهم مثل گذشته که در این عرصه فعالیت داشتم.

سماواتی درباره چرایی وضعیت موجود فیلم‌سازی و کم‌کاری برخی هنرمندان بیان کرد: حضور اسپانسر باعث شده خواسته یا ناخواسته مافیایی شکل گیرد که تهیه‌کننده تعیین کننده وضعیت عوامل اعم از بازیگر، دستیار کارگردان، گریمور، طراح لباس و سایر عوامل شود، یعنی چون سرمایه وسط گذاشته است، در انتخاب تمام عوامل حق دخالت دارد، دخترخاله‌اش را نقش اول و پسرعمه‌اش را فیلمبردار می‌کند در این صورت کارها به شدت افت کرده و با ریزش مخاطبان آثار نمایشی و گرایش به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای می شویم.

وی در ادامه افزود: در گذشته بازیگر براساس شایسته‌سالاری برای نقش انتخاب می‌شد اما متأسفانه در حال حاضر به هنر از بعد مادی نگاه می‌شود و مسائل مالی انتخاب‌ها و کار هنر را احاطه می کند به همین خاطر اکثریت بازیگران خانه‌نشین شده‌اند.سماواتی درباره انتخاب بازیگران برای یک نقش گفت: روابط به‌جای ضوابط حاکم شده است. منظورم از روابط به معنای منفی نیست اما در گذشته زمانی‌که من کار خود را شروع کردم کارگردان‌ها و دستیار برنامه‌ریزها براساس نقش، بازیگر را انتخاب می‌کردند، در حال حاضر تأسف‌آور است که به خاطر پول و سرمایه یک نابازیگر وارد عرصه بازیگری می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذار فشار می‌آورد بازیگری که فالوورش در اینستاگرام زیادتر است باید بازی کند. این تأسف‌آور است که میزان فالوور برای انتخاب نقش تعیین‌کننده است و توانایی،لیاقت و شایستگی بازیگر در اجرای نقش هیچ جایی ندارد.

بازیگر سریال "نود شب" درباره معیارهایش در انتخاب نقش تأکید کرد: از گذشته همیشه فیلمنامه و متن آن برایم مهم بود و باید آن را دوست می‌داشتم تا انتخاب کنم. در کنار این مسئله عواملی که با آنها کار می‌کردم بسیار حائز اهمیت بودند ومسئله در درجه سوم قرار داشت. در حال حاضر وضعیت بدی شده است چون شما به دنبال دستمزد نقشی که ایفا کرده‌اید می‌دوید تا تسویه شود یعنی یک بی‌نظمی حاکم شده است و ترجیح می‌دهم به‌جای تحمل این وضعیت و تبعات آن، در خانه بمانم، ورزش کنم، کتاب بخوانم و آرامش داشته باشم.سماواتی خاطرنشان کرد: در گذشته آثار شاخصی در عرصه سینما داشتیم اما در حال حاضر این گونه نیست، امروز در هنر اگر یک هنرمند عزیز را از دست دهیم جایگزینی برای آن نداریم بنابراین تا وقتی که نگاه مادی به مقوله هنر حاکم باشد رشد نمی کنیم.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده