چگونه یک خانواده را ممنوع التصویر کنیم؟!

جمشید خاوری: ماجرای ممنوع التصویری باران کوثری در تلویزیون، مربوط به دیروز و امروز نیست. اما آنچه در روزهای اخیر بحث ممنوع التصویری این بازیگر را دوباره سر زبانها انداخته مربوط به تیزرهای فیلم جدید او یعنی «شنل» است. ظاهرا دست اندرکاران فیلم «شنل» تیزری را برای پخش به تلویزیون داده بودند که مورد موافقت قرار نگرفته و اعلام شد باید تصاویر باران کوثری حذف شود. (همین کار را قبلا با پگاه آهنگرانی هم سرِ فیلمِ «جامه دران» کرده بودند!) مسلما حذف تصویرِ بازیگرِ نقش اصلی – که در اکثر صحنه ها حضور دارد – کار مشکلی است اما وقتی آگهی دادن به تلویزیون های ماهواره ای ممنوع بوده و تنها گزینه، شبکه های وطنی است باید هرجوری شده به این درخواست غیرمنطقی و بی معنی تن داد!

به گزارش شایان فیلم؛ ممنوع التصویری رخشان بنی اعتماد (مادر باران کوثری) نیز روی دیگر این ماجراست. ظاهرا خبرنگار تلویزیون برای انجام یک مصاحبه به سراغش رفته و خواسته هنگام مصاحبه، روسری اش را جلو بکشد که خانم بنی اعتماد از این کار سر باز زده و گفته من نمي‌توانم بابت قرار گرفتن داخل قاب تلويزيون دروغ بگويم و خودم نباشم. او همچنین ضمن انتقاد از سیاست های سلیقه ای سازمان صدا و سیما، آن را عامل اصلی فاصله گرفتن مردم از تنها رسانه فراگیرشان دانسته بود.

و بالاخره می رسیم به پدر این خانواده یعنی جهانگیر کوثری، مجری قدیمی برنامه های ورزشی سیما که هزاران ساعت در رسانه ملی برنامه اجرا کرده اما این روزها مورد غضب قرار گرفته و علاوه بر صدا و تصویر، اسمش هم در لیست سیاه صداوسیما قرار گرفته است و حتی ورودش به سازمان هم ممنوع شده است!

کوثری چندی پیش با نوشتن یادداشتی از مسئولین خواسته بود لااقل دلیل این ممنوع التصویری را به او و خانواده اش اطلاع دهند اما این درخواست تا کنون بدون جواب مانده است.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده