سینمای کودک ونوجوان در اکران حمایت شود

کارگردان فیلم سینمایی «دزد و پری» معتقد است، سینمای کودک و نوجوان در اکران باید حمایت شود زیرا اگر فروش چنین آثاری در سینماها رونق بگیرد، آثار بیشتری با موضوع کودک و نوجوان تولید خواهد شد.

حسین قناعت در گفت وگو با ایرنا افزود: سینمای کودک مظلوم است و همواره طی 10 روز برگزاری جشنواره کودک و نوجوان یاد آن می‌افتیم و پس از برگزاری جشنواره نیز تمام سر و صداها می‌خوابد.

وی با بیان اینکه باید برگزاری جشنواره کودک را در این بی‌توجهی به این نوع سینما غنیمت دانست و گفت: چه بسا اگر جشنواره فیلم کودک نبود، همین سینمای نحیف کودک و نوجوان را هم نداشتیم.

کارگردان فیلم سینمایی «ماجراهای اینترنتی» با تاکید بر ضرورت توجه به سینمای کودک افزود: رفتار کودکان امروز با کودکان سالهای گذشته تفاوت دارد و پیشرفت سریع تکنولوژی، تنوع بازی‌های سرگرم کننده و حجم اطلاعاتی که در روز دریافت می‌کنند، از جمله دلایل بروز این تفاوت است.

قناعت ادامه داد: با توجه به این پیشرفت‌ها که در افزایش هوش کودکان تاثیرات بسیاری داشته، تولید فیلم برای این نسل از جامعه به طور قطع نسبت به گذشته سخت‌تر شده زیرا کودکان امروز به واسطه حضور موبایل در زندگیشان با نور و تصویر نیز تا حدودی آشنا شده‌اند.

این کارگردان سینما با بیان اینکه کودکان و نوجوانان امروز حوصله دیدن فیلم‌های کُند و ساکن را ندارند، گفت: فیلمساز کودک باید برای فیلمسازی، به علایق کودکان نزدیک شود.

وی یکی از دلایل اکران نشدن برخی فیلم‌های کودک را دور بودن داستان فیلم از حال و هوای کودکان عنوان کرد و افزود: برخی دیگر از فیلم‌های کودک نیز فقط برای حضور در جشنواره‌ها ساخته می‌شوند، بنابراین توفیقی در اکران پیدا نمی‌کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «زخم شانه حوا» با بیان اینکه اعتقاد چندانی به تولید فیلم با هزینه بالا ندارد زیرا فیلم‌های پرهزینه‌ تولید شده توفیقی در اکران نداشته‌اند، ادامه داد: به نظرم حمایت از سینمای کودک باید در حوزه اکران افزایش یابد زیرا اگر این آثار در سینماها به نمایش درآید با فروش نسبی، فیلمساز می‌تواند اثر بعدی خود را تولید کند و چرخه فیلم کودک ادامه دار می شود.

قناعت که با دو فیلم «قهرمانان کوچک» و «دو دزد و دو پری» در بخش مسابقه سی امین جشنواره فیلم کودک اصفهان حضور دارد، گفت: این دو فیلم به طور مشخص برای کودکان و نوجوانان ساخته شده که علاوه بر ریتم تند، فضایی کمدی و جذاب را برای بچه‌ها در زمان تماشای فیلم به وجود خواهد آورد.

وی فیلم «قهرمانان کوچک» را نخستین فیلم کمدی - رزمی سینمای ایران عنوان کرد و توضیح داد: در این فیلم برای نخستین بار دو بازیگر نوجوان تکواندو کار با کمربند مشکی در کنار یوسف کرمی قهرمان المپیکی تکواندو ایران حضور دارند.

کارگردان فیلم «من و نگین دات کام» با بیان اینکه به شدت به سینمای قصه گو علاقه داشته و سعی می کند در آثارش قصه‌های جذاب تعریف کند، خاطرنشان کرد: فیلم «دزد و پری 2» نیز اثری موزیکال و کمدی است که قصه ساده و جذابی هم برای کودکان روایت می‌کند.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده