نذر فرهنگی را جدی بگیریم

مدیر انجمن قلم ایران در نشست کتابخوان که روز گذشته، ‌۲۹ خرداد برگزار شد،‌ بر لزوم کشاندن وقف به حوزه ادبیات تاکید کرد و با ارائه دو پیشنهاد دیگر،‌ انجام نذر فرهنگی در حوزه کتاب را یک ضرورت برشمرد.

به گزارش خبرنگارما و به نقل از ایکنا، محمدرضا سرشار در این نشست عنوان کرد: خوشبختانه با این گونه برنامه‌ها تنور کتابخوانی را گرم می‌کند و ترفندی است که کتاب را به عنوان موضوع روز رسانه‌ها مورد نظر قرار داد و مردم در دایره توجه به آن قرار بگیرند.

وی با بیان این مطلب به ارائه سه پیشنهاد پرداخت و افزود: یکی از پیشنهاداتم مربوط به نذر کتاب است. انواع نذرها در کشور انجام می‌شود،‌ ولی بنا به اقتضای زمان باید نوآوری کرد. یکی از نوآوری‌ها به نذر کتاب باز می‌گردد.

سرشار اظهار کرد: می‌توان با توجه به مناسبات مذهبی کتاب‌های ادبی را نذر و تقسیم کنیم. در ماه مبارک رمضان،‌ ایام برپایی مراسم حج و .. کتب مرتبط را ارائه کنیم و به مناسبت تولد ائمه اطهار(ع) و ایام ملی، نذر کتاب انجام دهیم.

وی همچنین به وقف کتاب اشاره و عنوان کرد: از قدیم‌الایام وقف‌های مختلفی در حوزه قرآن و ادعیه داریم،‌ ولی مساجد هم اکنون از این کتب آسمانی اشباع است. در عین حال برای نسل جوان نیازمند آن هستیم که در حوزه کتاب به‌روزرسانی کنیم. سرشار با اشاره به اینکه کتاب‌های مختلفی در حوزه هنر و ادبیات وجود دارد،‌ ادامه داد: باید دایره وقف را به حوزه ادبیات بکشانیم.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده