حسن معجونی نمایشنامه جدیدی روی صحنه می برد

کارگردان نمایش «قضیه متران پاژ» گفت، این نمایشنامه روسی را با تغییرات جزئی در متن و به روز رسانی برخی مفاهیم آن به صحنه بردم.

حسن معجونی درگفتگو با ایرنا با بیان اینکه نمایشنامه روسی «قضیه متران پاژ» شباهت هایی به نمایش های «به خاطر یک مشت روبل» دارد، تصریح کرد: این نمایشنامه به خاطر نزدیکی به فرهنگ ایرانی، نیازی به تغییر چندان نداشت. طبق سبک مورد علاقه ام، حین کار و به مرور برخی جزییات در نمایشنامه را تغییر دادم و مفاهیم به روزتر شد و فقط شخصیت «مسئول پذیرش» را به داستان اضافه کردم.

کارگردان نمایش «رویای شب نیمه تابستان» با بیان اینکه آماده سازی ماجرای «قضیه متران پاژ» حدود یک ماه زمان برد، تاکید کرد: معمولا با رضا بهبودی و سعید چنگیزیان کار می کنم و از اعضای ثابت کارهایم محسوب می شوند. وی همچنین در مورد اجرا در تماشاخانه های دولتی و خصوصی تصریح کرد: کمتر سالن دولتی مشاهده می کنم، زیرا آنها هم در سطح تماشاخانه های خصوصی عمل می کنند و هر کدام محاسن و معایبی دارند.

وی با بیان اینکه برخی سالن ها برای کسب درآمد پیشنهادهای عجیبی می کنند، اظهار کرد: بطور مثال حضور چهره های مشهور در نمایش که تا حدی به تئاتر لطمه می زند و به همین دلیل کمتر سالنی را با تعریف سابق دولتی می توان یافت.

به گفته معجونی، ازدیاد سالن های نمایش باعث کاهش کیفیت نمایش ها می شود و ممکن است کارهایی روی صحنه برود که در حالت معمول اصلا اجازه اجرا نمی یافتند. «قضیه متران پاژ» نوشته الکساندر وامپیلوف نمایشنامه نویس روسی است و داستان مدیر یک هتل به نام کالوشین را روایت می کند که با یکی از مسافرانش به نام پاتاپف درگیر می‌شود، سپس تردید می‌کند که پاتاپف آدم مهمی باشد و متوجه می‌شود او یک متران پاژ است.

در این نمایش رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، مهتاب ثروتی، حسین حسینیان، مژده دایی، حسین امیدی، سیاوش البخشی نائینی ایفای نقش می کنند. نمایش «قضیه متران پاژ» همه روز به جز شنبه ها ساعت 19 در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز به صحنه می رود.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده