آمار فروش فیلمهای هالیوود/ «لیگ عدالت» در صدر

اگر این امکان وجود داشته باشد که برنده باکس آفیس هفته را بازنده آن نیز بنامیم بدون شک این شرایط برای هفته ی گذشته ی باکس آفیس رخ داده است. به گزارش شایان فیلم از روزیاتو، در مکان اول باکس آفیس هفته فیلم پر سر و صدا و تازه وارد «لیگ عدالت» (Justice League) قرار دارد که در سه روز اول اکران خود برخلاف تصور و انتظار فروش نازلی معادل ۹۶ میلیون دلار را کسب کرد که یکی از بدترین شروع ها برای فیلم های دنیای دی سی به شمار می آید و با فروش هیچ کدام از فیلم های این ژانر در سال کنونی قابل مقایسه نیست. ابتدا برآوردها نشان می داد که این فیلم در این مدت بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار فروش خواهد داشت اما با شروع اکران و ساعات اولیه آن مشخص شد که اوضاع از آن چه که برآورد می شد نیز بدتر خواهد بود.
نقدهای فیلم بسیار متفاوت بوده و تبلیغ شخص به شخص نیز در مورد این فیلم مثبت نبوده که ضربه ی اصلی را به شکست تجاری فیلم در هفته اول اکران وارد کرده اند. با این شرایط به نظر نمی رسد که فیلم «لیگ عدالت» بتواند هفته های آینده نیز در صدر یا دستکم در میان چند فیلم پرفروش هفته قرار داشته باشد. هفته ی آینده انیمیشن «کوکو» (Coco) که آخرین شاهکار استودیو پیکسار بوده و بسیاری انتظار آن را می کشند اکران خواهد شد و بعد از آن نیز نوبت «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) خواهد رسید.

بدون شک تعداد تماشاگران فیلم «لیگ عدالت» در هفته ی دوم ریزشی شدید خواهد داشت و کمپانی برادران وارنر برای تامین هزینه های گزافی که برای این فیلم کرده باید به سینماهای خارج از ایالات متحده و فروش این فیلم در سطح بین المللی امید داشته باشد. در حال حاضر فروش کلی این فیلم در سطح بین المللی به ۲۸۱٫۵ میلیون دلار رسیده است و باید دید که در هفته های آتی استقبال از این فیلم به کجا خواهد کشید.
در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم «شگفتی» (Wonder) قرار دارد که فیلمی خانوادگی بوده و بر اساس یک رمان به همین نام ساخته شده است. این فیلم در هفته ی اول اکران خود ۲۷ میلیون دلار فروش داشته و به توجه به استقبال خوبی که از آن شده تمامی انتظارات و برآوردها را نادیده گرفته است. بسیاری از تماشاگران تحت تاثیر داستان فیلم و بازی بازیگران قرار گرفته بودند و به همین دلیل گزینه ی جایگزین مناسبی برای سینماروهایی که دنبال یک انتخاب متمایز می گشتند به شمار می آمد. به نظر می رسد که تا پایان ماه جاری این فیلم همچنان در میان فیلم های پرفروش قرار داشته باشد.
فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) که در هفته های گذشته در صدر باکس آفیس هفته قرار داشت، این هفته و در هفته سوم اکران خود با دو پله سقوط و فروشی ۲۱٫۷ میلیون دلاری در رتبه ی سوم باکس آفیس هفته جای گرفت. بدون شک فیلم «لیگ عدالت» سهم زیادی در دور کردن سینماروها از این فیلم داشت، با این وجود فیلم «ثور: رگناروک» فروش نسبتاً قابل قبولی داشته و فروش کلی داخلی خود را به ۲۴۷٫۳ میلیون دلار  رسانده است.در مکان چهارم باکس آفیس هفته فیلم کمدی «خانه پدری ۲» (Daddy’s Home 2) قرار دارد که در هفته ی دوم اکران خود فروشی معادل ۱۴٫۸ میلیون دلار داشته است. تعداد تماشاگران این فیلم نسبت به هفته ی اول اکران بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و فروش کلی داخلی آن طی این مدت به ۵۰٫۵ میلیون دلار رسیده است.
فیلم «قتل در قطار سریع السیر شرقی» (Murder on the Orient Express) نیز در دومین هفته اکران خود ۱۳٫۸ میلیون دلار فروش داشته و با قرار گرفتن در رتبه ی پنجم باکس آفیس، فروش کلی داخلی خود را به ۵۱٫۷ میلیون دلار رسانده است.
در مکان ششم باکس آفیس هفته انیمیشن «ستاره» (The Star) قرار دارد که با تم کریسمسی خود داستان ولادت عیسی مسیح را از زبان حیوانات بازگو می کند. این انیمیشن با سرو صدای انیمیشن های پیکسار و دریم وورکس به سینماها نیامده بود اما تا حدودی توانست تماشاگران بالقوه اش را پیدا کرده و در سه روز اول اکران خود به فروشی ۱۰ میلیون دلاری دست یافت.فیلم کمدی «کریسمس مامان های بد» (A Bad Moms Christmas) نیز با ۶٫۸ میلیون دلار فروش در رتبه ی هفتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش کلی داخلی خود را به ۵۰٫۹ میلیون دلار رساند.
در مکان هشتم باکش آفیس هفته فیلم «لیدی بِرد» (Lady Bird) قرار دارد که با افزایش تعداد سالن های نمایش خود توانست به فروش ۲٫۵ میلیون دلاری در این هفته دست یابد. این فیلم را یکی از شانس های مراسم اسکار می دانند بنابراین بسیاری که این مراسم و جوایز آن را دنبال می کنند از تماشاگران این فیلم خواهند بود. این فیلم تاکنون فروش کلی داخلی خود را به ۴٫۷ میلیون دلار رسانده است.
یکی دیگر از فیلم های امیداور به دریافت جایزه اسکار فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missour) است که با افزایش سالن سینماهای خود به ۵۳ سالن توانست فروشی ۱٫۱ میلیون دلاری داشته و در رتبه ی نهم باکس آفیس هفته قرار گیرد. این کمدی/درام سیاه با بازی فرانسیس مک دورمند، وودی هارلسون و سم راکول بدون شک در چندین بخش نامزد دریافت جایزه اسکار خواهد شد. تقاضا برای تماشای این فیلم زیاد بوده و با افزایش تعداد سالن های نمایش بدون شک فروش این فیلم نیز افزایش خواهد یافت، فروشی که اکنون در سینماهای داخلی ایالات متحده به ۱٫۵ میلیون دلار رسیده است. در مکان دهم باکس آفیس هفته نیز فیلم ترسناک «اره برقی» (Jigsaw) قرار دارد که با ۱ میلیون دلار فروش این هفته ی خود فروش کلی داخلی خود را به ۳۶٫۴ میلیون دلار رسانده است.
 

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده