«آتش به اختیار» یعنی برای خدا فیلم بسازید

ابوالقاسم طالبی در جمع فیلمسازان جوان گفت: بر اساس تجربیاتی در این سال‌ها بدست آورده‌ام صادقانه می‌گویم که اگر می‌خواهید برای خدا، حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) فیلم بسازید، بدانید که کسی شما را تحویل نمی‌گیرد. واقعیت امروز این است که ذائقه مخاطبان طنز است و به همین منظور حتی در برخی فیلم‌ها، غیرت، دین و مسائل دینی را هم مسخره می‌کنند، اگر شما می‌خواهید فیلمی بسازید که با توجه به سخنان رهبری، امید داشته باشد، جامعه را بیدار کند و هنجارها را تبلیغ کند، باید از الان خودتان را آماده کنید که کسی شما را تحویل نمی‌گیرد.

این فیلمساز بیان کرد: ما باید ذائقه ایجاد کنیم و یکی از کارهایی که جشنواره عمار می‌تواند انجام دهد، همین مسئله است. الان فیلمی که بیشترین فروش را داشته، حدود یک و نیم تا دو میلیون مخاطب داشته است در حالی که اگر ما بتوانیم همین افرادی را که در هیئتها و مراسمات حاضر می‌شوند، به سینما بکشانیم، فیلم ما می‌تواند مخاطب پنج میلیونی داشته باشد.

کارگردان فیلم «یتیم خانه ایران» ادامه داد: اگر با خدا معامله کنید و یک قدم با اخلاص به سمت او بروید خدا 10 قدم به سمت شما می‌آید، من یک روستایی پاپَتیِ بی‌سواد بودم ولی الان به لطف خدا فیلم می‌سازم و اطلاع دارم کسانی که از آثارم انتقاد می‌کنند در جلساتشان از آثارم تعریف می‌کنند.

این فیلمساز تصریح کرد: اگر برای خدا فیلم می‌سازید، خدا هم به شما کمک می‌کند ولی باید صبر و مقاومت کنید تا نتیجه بگیرید چرا که این جبهه خالی است ولی اگر بخواهید برای دنیا کار کنید و پاندولی کار کنید، چیزی بدست نمی‌آورید، در فرهنگ بر خلاف سیاست، اگر «زنگی زنگی» نشوید یا «رومی رومی» نشوید، به جایی نمی‌رسید. در فرهنگ برخلاف سیاست، افرادی که وسط لحاف هستند، از دو طرف ضربه می‌خورد.

این فیلمساز در ادامه سخنانش خطاب به فیلمسازان جوان حاضر خاطرنشان کرد: اگر می خواهید ناب بشوید و الماس وجودی‌تان ناب بشود، باید با خدا رفیق شوید و برای خدا کار کنید، شما یک نفر هستید و «آتش به اختیار» باید خودتان و قلمتان برای خدا باشد و کار کنید.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده