فیلم ما را لِه کردند تا فیلم خودشان بفروشد!

فیلم «انزوا» از 19 آبان و پیش از تعطیلات اربعین و ماه صفر به اکران عمومی رسید و به دلایل مختلف از جمله تعطیلی شدن‌‌ مکرر سینماها، نتوانست به فروش قابل قبولی دست یابد. پیمان جعفری تهیه کننده این فیلم سینمایی با انتقاد از شیوه اعلام فروش فیلم‌های سینمایی، می‌گوید برخی برای قرار گرفتن فیلم‌های خودشان در رتبه‌های بالاتر آمار فروش، حاضر هستند سایر فیلم‌ها را له کنند. او همچنین اعلام می‌کند که پس از پایان اکران «انزوا» مماشات را کنار می‌گذارد و حرف‌های بسیاری را مطرح خواهد کرد.

پیمان جعفری در گفت‌وگو با فارس از پشت پرده‌‌ای در سینمای ایران خبر می‌دهد که باعث می‌شود برخی فیلم‌ها له شوند: «فکر می‌کنم یک چیز عجیب و غریبی پشت پرده است تا برخی فیلم‌ها را به راحتی له کند که بعضی از دوستان آثارشان در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرد. البته با یک مطالعه به طور دقیق می‌توان فهمید که این آثار متعلق به چه افرادی است.»

این تهیه کننده همچنین از اعلام آمار فروش فیلم‌های سینمایی انتقاد می‌کند و خواهان حذف روزهای تعطیل از آمار فروش فیلم‌های سینمایی می‌شود: «چطور می‌شود که فیلم من در زمان اربعین اکران می‌شود و سه روز نیز در تعطیلی است و بلافاصله در هفته بعد با سه روز تعطیلی دیگر مواجه می‌شویم آیا این انصاف است زمانی که فروش فیلم ما اعلام می‌شود بگویند که در 9 روز N تومان فیلم سینمایی «انزوا» فروش داشته است؟! 9 روزی که 6 روزش تعطیل بوده چرا کسی این محاسبات را انجام نمی‌دهد. به نظرم این رسم غریبی است که راحت نمی‌توان از آن گذشت.»

او همچنین معتقد است برخی از اتفاقاتی که در سینما می‌افتد، طبیعی نیست و پشت پرده‌ای دارد: «معتقدم که این موارد طبیعی نیست و قطعاً پشتش اتفاقاتی در حال رخ دادن است. در واقع بعد از اکران فیلم حتماً در مورد این اتفاق‌ها صحبت خواهیم کرد. اما در ادامه همان اتفاقات جشنواره ما شاهد برخوردهای دیگری هستیم که برای من غیرقابل باور است و افرادی به خاطر درآمدهای ماهی 3 میلیارد تومانی خودشان فیلم‌های ما را له کنند.»

جعفری همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا به طور شفاف به این نوع رویه اکران اعتراض نمی‌کند، گفت: «دلیل شخصی من است که در حال حاضر مطمئن نیستم و بر اساس اتفاقاتی که تا این لحظه افتاده و یا شنیده‌ها نتیجه‌گیری کردم اما اطمینان کامل ندارم که بخواهم به صورت واضح و شفاف صحبت کنم و نامی را ببرم و مقصر بدانم، ولی طی یک الی دو هفته آینده افرادی را مأمور کردم که در این زمینه تحقیق کنند و بعد از اعلام نتیجه تصمیم نهایی را می‌گیرم اما شخصاً تا نسبت به مسأله‌ای مطمئن نشوم صحبت نخواهم کرد.»

او همچنین در پایان می‌گوید: «اگر قرار باشد این حرفه را رها کنم و سوپرمارکت باز کنم به همین راحتی کار را انجام نمی‌دهم و سینما را به قول معروف به این راحتی نمی‌بوسم و کنار بگذارم. چرا که هم درسش را خوانده‌ام و هم 30 سال است که در این حرفه مشغول به کار هستم. طی همه این سال‌ها معتقد بودم که برای مردم کار می‌کنم. اما افرادی هستند تنها برای جیبشان کار می‌کنند و همین افراد به مردم باورهای غلط می‌دهند.»

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، ۰۶ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده