حوزه هنری نمایشِ «اکسیدان» را تحریم کرد

حوزه هنری فیلم سینمایی «اکسیدان» را در سینماهای زیر مجموعه خود نمایش نخواهد داد.

فیلم سینمایی «اکسیدان» در حالی اکران خود را از امروز در تهران و شهرستان ها آغاز می کند که حوزه هنری به طور رسمی اعلام کرده از اکران این فیلم در سینماهای زیر مجموعه اش خودداری خواهد کرد. روز گذشته مطلع شدیم حوزه هنری روی تصمیم خود قاطع مانده و قصد ندارد این فیلم را در سینماهای خود نمایش دهد.

منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم با تأیید خبر تحریم حوزه هنری به بانی فیلم گفت: «در چند روز گذشته با مسوولان حوزه هنری مذاکراتی داشتیم اما در نهایت این جلسات به نتیجه مشترکی نرسید. متأسفانه گویا حوزه هنری پروانه نمایش صادر شده توسط وزارت ارشاد را مبنای درستی برای نمایش فیلم ها در سینماهای زیر مجموعه خود نمی داند. این نهاد تقاضای چند مورد اصلاحیه نسبت به فیلم دارد که همین ضربه مهلکی به کلیت آن وارد خواهد کرد».

وی افزود: «نکته جالب اینکه تمامی اهالی سینما به این موضوع واقف هستند که مسوولان وزارت ارشاد برای صدور پروانه نمایش یک فیلم سختگیری های بسیاری را لحاظ می کنند. در واقع وقتی فیلمی موفق به اخذ پروانه نمایش می شود تمامی ملاحظات و سختگیری های لازم در مورد آن فیلم انجام شده و اینکه حوزه هنری نمایش «اکسیدان» را در برخی از سینماهایش مشروط به لحاظ چند مورد اصلاحیه می داند بسیار غیرمنطقی و عجیب است».

این تهیه کننده در پایان حذف و اضافه کردن به مدت زمان فیلمی که پروانه نمایش قانونی دارد را جرم دانسته و افزود: «ارشاد پروانه نمایش فیلم ها را در نهایت براساس مدت زمان خاصی صادر می کند. به طوری که اضافه و یا کم کردن حتی یک دقیقه از زمان فیلم جرم محسوب می شود و مسئله ای کاملاً حقوقی است. حال اینکه چطور حوزه هنری تهیه کنندگان را در معذوریت قرار می دهد جای سوال دارد. در واقع مسئله ای که باید میان ارشاد و حوزه هنری به تعامل و یک نقطه مشترک برسد در نهایت به تهیه کننده ارجاع داده شده و هیچ سرانجامی نیز جز نابودی سرمایه فیلم نخواهد داشت».

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده