معروف ترین و پر بیننده ترین سریال های ترکی/ از عشق ممنوع تا عشق اجاره ای!

در دورانی که دنیای تلویزیون در سراسر جهان پیشرفت غیرقابل تصوری کرده و عصری که باید آن را به درستی عصر طلایی تلویزیون نامید، سریال های تلویزیونی ترکی هر ساله بهتر و بهتر می شوند و این موضوع باعث شده که این سریال ها تماشاگران بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کنند. برای این که در میان صدها سریال تلویزیونی ساخت کشور ترکیه کار شما را برای انتخاب بهترین سریال راحت تر کنیم، در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین سریال های تلویزیونی ترکی را به شما معرفی نماییم.

 ترانه زندگی

سریال تلویزیونی «ترانه زندگی» یا «داستان زندگی» (Hayat Şarkısı) یک درام عاشقانه در مورد روابط پیچیده در یک خانواده است و در این میان شخصیت اصلی داستان برای نجات زندگی و ازدواج خود تلاش می کند. وی برای حل کردن مشکل و بازگرداندن زندگی اش به شرایط قبل یک کارآگاه خصوصی را استخدام می کند. این سریال رگه هایی از کمدی نیز را با خود دارد که از دیدن آن لذت خواهید برد.

  نام او افسانه است

 سریال تلویزیونی «اسم او افسانه است» (Adı Efsane) داستان یک بازیکن سابق بسکتبال را روایت می کند که مربیگری یک تیم بسکتبال دبیرستانی را بر عهده می گیرد. وی بعد  از مرگ همسرش به مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کرده و دو دخترش را به حال خود رها می کند. اما دوستانش برای کمک به او و بازگرداندش به زندگی خوب گذشته او را ترغیب می کنند که پیشنهاد مربیگری در تیم بسکتبال یک دبیرستان پسرانه را بپذیرد. این سریال با تمی نوجوانانه آغاز می شود اما همه گروه های سنی از دیدن آن لذت خواهند برد.

اتاق شماره:309

سریال « اتاق شماره:309» داستان یک دختر جوان دلشکسته به نام لاله را روایت می کند که نامزدش او را به حال خود رها می کند. مادرش از شرایط دخترش ناراحت است و می خواهد که او با یک دکتر جوان به نام اونور نامزد کند. اونور یک تاجر جوان است که در شرکت پدربزرگش کار می کند. پدربزرگش از دنیا رفته و وصیت کرده که تمامی ثروت او به هر یک از نوه هایش خواهد رسید که زودتر ازدواج کرده و صاحب فرزند شود. از این رو مادر اونور نیز قرار گذاشته که یک دختر جوان را به عقد پسرش دربیاورد.

بی باک و زیبا

سریال تلویزیونی «بی باک و زیبا» (Cesur ve Güzel) داستان مردی جوان را روایت می کند که قصد دارد زندگی دزدیده شده ی پدرش را به او بازگرداند. در سفر خود به سمت شهری که فرد مسبب بدبختی پدرش در آن اقامت دارد با زنی روبرو می شود که اسبش به سمت یک پرتگاه در حال حرکت است و خیلی زود متوجه می شود که این دختر همان کسی است که وی قصد انتقام از او را دارد.

عروس استانبول

سریال تلویزیونی «عروس استانبول» (Istanbullu Gelin) بر اساس یک داستان عاشقانه واقعی بین یک مرد جوان از خانواده ای اصالتاً روستایی که به اصول خانوادگی شدیدا پایبند است و دختری هنرمند که زندگی مدرنش همراه با آزادی مطلق بوده ساخته شده است. اوزجان دنیز بازیگر و خواننده مشهور ترک در این فیلم نقش اول فیلم که یک تاجر جوان است را روایت می کند که خانواده اش توسط مادرش که یک زن معتقد به آداب و سنت های قدیمی است اداره می شود. دختر و پسر جوان در شهر استانبول با هم آشنا شده و بدون رضایت خانواده ی پسر با هم ازدواج می کنند. وی عروس جوان را با خود به عمارت قدیمی اش می آورد و بزودی تفاوت های فرهنگی مشکل آفرین می شوند.

تو وطن منی

سریال تلویزیونی «تو وطن منی» (Vatanım Sensin) در مورد داستان حمله ی یونان در سال 1919 به ترکیه است که در آن زمان یک فرمانده ترک به نام سودت که به شدت عاشق سرزمین مادری اش است برای یک ماموریت سری در مورد تسلیم شدن غیرواقعی و عبور از خطوط نظامی یونانی ها داوطلب می شود. در این میان زن او که از واقعیت ماجرای ماموریت شوهرش اطلاع ندارد گمان می کند همسرش مرتکب خیانت به کشور شده و در نتیجه از او جدا می شود.

ماموریت سری سودت باعث ویران شدن زندگی خانوادگی اش می شود اما اکنون به نیروهای مقاومت پیوسته و باید حملات نیروهای یونانی را متوقف کرده و شهر ازمیر را از آن ها بازپس بگیرد. وی همچنین برای بدست آوردن دوباره اعتماد همسر و بازگرداندن او نزد خود تلاش می کند.

بازگشت: طغرل

سریال تلویزیونی «بازگشت: طغرل» (Diriliş – Ertuğrul) که یکی از سریال های تاریخی موفق ترکیه یه شمار می آید بر اساس زندگی واقعی یکی از سلاطین سلجوقی به نام ارتوگرول قازی در قرن سیزدهم میلادری ساخته شده است. وی پدر عثمان قازی موسس امپراطوری عثمانی است. این سریال با بودجه یا سرسام آور ساخته شده و با استفاده از بازیگران مطرح سریالی تاریخی، سیاسی و اکشن شکل گرفته که از تماشای آن لذت خواهید برد.

درون

سریال تلویزیونی «درون» (İçeride) سریالی پرپیچ و خم و پیچیده است که داستان آن از فیلم معروف «رفتگان» (The Departed) الهام گرفته شده است اما تفاوت های زیادی با داستان این فیلم شناخته شده دارد که با تماشای آن خود متوجه ماجرای جالب آن خواهید شد.

گناه فاطما گل چیست؟ (در ایران: فاطمه گل)   

داستان درباره دختری به نام فاطما است که مورد آزار و اذیت گروهی پسر پولدار قرار می‌گیرد و پس از این حادثه اتفاق های زیادی برای او می افتد. این مجموعه برگرفته از یک کتاب است. برن ساعات نقش فاطمه گل و انجین اکیورک نقش کریم را بازی می کنند.

بازی سکوت

وکیلی تازه کار و در حال پیشرفت با تهدید بزرگی روبه رو می شود. دوست دوران کودکی او تهدید می کند که راز بزرگی از گذشته او را برملا خواهد کرد . در این مجموعه مرات ایلدیریم و اسیل انور نقش آفرینی می کنند.

اِزَل

داستان مردی است که دوستان مورد اعتماد و زنی که دوستش دارد به او خیانت می کنند و دست به انتقام جویی می زند. در این مجموعه کنعان ایمیرزالی اوغلو نقش اصلی «ازل»را ایفا می کند.

قرن باشکوه (در ایران: حریم سلطان)

سال 1520. ماجرای دربار سلطان سلیمان از شاهان عثمانی و نزدیکانش .در این مجموعه مریم اوزرلی، خالد ارگنچ، وحیده پرچین، نباهت چهره، نور فتاح‌اوغلو، اوکان یالابیک، سلما ارگچ، محمد گونسور، پلین کاراهان نقش آفرینی کردند.

عشق ممنوع

سریال بر گرفته از رمان عشقِ ممنوع اثر خالد ضیاء ساخته شده‌است. عدنان که یازده سال پیش همسرش را از دست داده بازنی جوان تر از خود ازدواج می کند .این ازدواج ماجراهایی را در پی دارد.در این مجموعه کیوانچ تاتلیتوغ، برن ساعت، نباهت چهره ،سلجوق یونتم، زرین تکیندور، هازل کایا و نور آیسان نقش افرینی می کنند.

عشق سیاه

کارگردانی عشق سیاه را هیلال سرال بر عهده دارد. از بازیگران این سریال به بوراک ازچویت، نسلیهان آتاگل و زرین تکیندور می توان اشاره کرد. داستان این سریال درباره کمال یک مهندس معدن است.او برای به دست آوردن روزی خودش به همراه کارگرانش در اعماق زمین در حال تلاش و جدال است.کمال فقیر است ولی غرور زیادی دارد. روزی او دختری به اسم نیهان رو از خطر غرق شدن نجات میدهد و به این ترتیب با او آشنا می شود و زندگیش تغییر می کند.

کارادایی

داستان خانواده ی کارا است که به دلیل زندانی شدن نظیف کارا به اتهام قتلی که مرتکب نشده، خانواده ی او کاملا بهم می ریزد. در این مجموعه کارگردان اولوچ بایراکتار است. کنعان ایمیرزالی اوغلو، برگزار کورل؛چتین تکیندور نقش های اصلی را ایفا می کنند.

عشق اجاره ای

عشق اجاره‌ای سریالی است که در دو فصل ارائه شد. این سریال هم‌اکنون در جم سریز در حال پخش است. فصل نخست آن ۵۲ قسمت بود که بازیگران آن عبارت بود از:الچین سانگو، باریش آردوچ، صالیح بادمجی، سنم اوزتورک، اونور بویوک توپچو، نرگیس کومباسار و… در فصل دوم تعدادی بازیگر از مجموعه خداحافظی کرده و بازیگران جدیدی چون مژده اوزمان به سریال پیوستند.

سریال عشق اجاره ای داستان پیشخدمتی را روایت می‌کند که از همه چیز ناامید است و با بی‌پولی و بدهی دست و پنجه نرم می‌کند ناگهان او با یک پیشنهاد جالب وارد یک بازی می‌شود که در ۶ ماه عُمر را عاشق خود کند عُمر یکی از تاجرهای بزرگ و موفق کشور می‌باشد کسی که در این راه به دفنه کمک می‌کند همان کسی است که واقعاً عاشق دفنه شده‌است آنها در یک مثلث مرگبار و عاشقانه قرار می‌گیرند در طول بازی دافنه از خودش می‌پرسد: آیا ما عشق را پیدا می‌کنیم یا عشق ما را؟

 

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران




    فاطی ۱۶:۴۱ - ۹۹/۰۷/۱۲

    سریال عشق اجاره ای بی نظیر بود

    شهرزاد ۱۲:۵۷ - ۹۹/۰۲/۲۵

    عشق اجاره ای واقعا زیباست

    زهرا ۲۰:۲۰ - ۹۷/۰۷/۱۷

    به نظرمن عالی بود عشق اجاره ای امیدوارم بازم از این سریال های قشنگ تو ترکیه ساخته بشه


معرفي فيلم هاي روي پرده