زوج‌ های جوان قبل از طلاق «چهار فصل» را ببینند!

کارگردان نمایش «چهار فصل» پیشنهاد داد زوج هایی که در آستانه جدایی هستند به دیدن این اثر نمایشی بنشینند. فرانک ترابی کارگردان نمایش «چهار فصل» که این روزها در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است درباره این اثر نمایشی به مهرگفت: این نمایش نوشته آرنولد وسکر است که تا ۲۸ آذر ماه روی صحنه خواهد بود و تاکنون بازخوردهایی که از اجرای نمایش دریافت کرده ایم رضایت بخش بوده است اما نیازمند حمایت و تبلیغات بیشتری هستیم.این کارگردان جوان درباره داستان نمایش عنوان کرد: «چهار فصل» درباره زوجی است که می‌خواهند چهار فصل زندگی شان را در یک کلبه دور از دسترس با هم زندگی کنند و رابطه شان را بهبود بخشند اما گیرکردنشان در قلاب گذشته و تاثیر فصل ها، آنها را به خطا می برد و نمی گذارد به هدفشان برسند.

ترابی ادامه داد: نمایشنامه پایانِ بازی دارد و فضا را برای تعبیرها و تفسیرهای زیادی باز می گذارد که ما نیز در اجرا این مساله را رعایت کردیم اما تا جایی که مخاطب گیج نشود. به عنوان کارگردان ۲ ویژگی این اجرا برایم از اهمیت زیادی برخوردار بود اول روابط بین آدم ها و به خصوص روایت زن و مرد و تفاوت نگاه هر کدام از آنها و ویژگی دیگر نیز تاثیری که تغییر فصل ها در خلق و خوی آدم ها می گذارد. تغییر فصل در تغییر رابطه و خلق و خوی زوج این نمایش بسیار مشهود است و ما نیز در اجرا تلاش کردیم این تغییر را پررنگ کنیم به همین منظور این ویژگی در طراحی لباس و صحنه پردازی هم رعایت شده است.

این کارگردان تئاتر متذکر شد: این متن بسیار آموزشی است و اگر زوجی به دیدن کار بنشینند باورشان نمی شود که اتفاقات نمایش متعلق به دهه ۵۰ - ۶۰ انگلیس است چون این اتفاقات در ایران امروز ما نیز رخ می دهد و قابل مشاهده است. همچنین افرادی که به ادبیات انگلیسی علاقه مند هستند یا مشغول تحصیل در این رشته اند دیدن این نمایش برایشان جذاب خواهد بود.

وی با اشاره به پیامی که این نمایش قصد انتقالش را دارد، بیان کرد: ما آدم ها در کنار هم زندگی می کنیم و سعی می کنیم در لحظه حال اتفاقات خوبی را رقم بزنیم اما در بیشتر مواقع مدام ذهنمان به گذشته رجعت می کند و همین مساله باعث خراب شدن حالمان می شود و آسیب زیادی به رابطه مان می زند. «چهار فصل» نیز درباره همین مساله است و من نیز حتی زوج های در حال طلاق را به دیدن این اثر دعوت می کنم چون با دیدن این نمایش متوجه می شوند که جزئیات کوچکی رابطه شان را به اختلال کشانده است و با یک سوءتفاهم هر چه رشته اند پنبه می‌شود.

ترابی در پایان صحبت هایش گفت: در اجرای این اثر نمایشی از موسیقی چهار فصل ویوالدی استفاده کردیم که بسیار مناسب است و به اصطلاح روی کار می نشیند. این اثر نمایشی، کاری روانشناسانه است که خود آدم ها را به خودشان نشان می دهد و تلاش می کند به این مساله بپردازد که ممکن است بر اثر یک سوءتفاهم همه چیز خراب شود و پرده‌دری و بی حرمتی اتفاق بیفتد. تبسم هاشمی حائری و جمشید صفری بازیگران نمایش «چهار فصل» هستند که تا ۲۸ آذر ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده