پول های جمع شده در خندوانه و ماه عسل کجا می رود؟

670 میلیون تومان در برنامه خندوانه برای کمک به کودکان بی‌بضاعت جمع‌آوی شد. 2.5میلیارد تومان در برنامه ماه عسل برای آزادی 500زندانی و کمک به افراد بی‌بضاعت جمع‌ شد و... چه کسی بر این پول‌هایی که مجریان قهار با شگردهای خودشان جمع می‌کنند نظارت دارد؟ در هر برنامه چقدر پول جمع‌آوری شده است؟ کدهایی که این برنامه‌ها اعلام می‌کنند زیر نظر چه نهاد یا سازمان بازرسی است که اطلاعات شخصی و مالی افرادی که به این برنامه‌ها کمک می‌کند فاش نشود؟

به گزارش شایان فیلم و به نقل از روزنامه آفتاب یزد؛ نعمت احمدی، وکیل پایه یک دادگستری می‌گوید: «تلویزیون ما تنها نهاد و موسسه‌ای است که برابر اصل 44 قانون اساسی ملی بود و کماکان ملی باقی مانده است. برابر اصل 44 قانون اساسی 13-14 موسسه مثل بیمه، بانک، هواپیمایی، پست و تلگراف و تلفن، صنایع بزرگ و... ملی شدند. اما در طول این مدت همه خصوصی‌سازی شدند به جز تلویزیون و رادیو.»

وی با بیان اینکه اصلا مشخص نیست در برنامه دورهمی، خندوانه و... چه میزان پول جمع شده (از شارژها، تبلیغات و اعانه‌ها)، تاکید می‌کند: «چه میزان از این پول‌های جمع شده را به بینندگان هدیه داده‌اند و مابقی آن کجا می‌رود؟ این برنامه‌ها ادعا می‌کنند که این برای بی‌بضاعت‌هاست یا زندانی‌ها و... ولی در کل این شیوه عملکرد به دلیل نبودن نظارت درست و صحیح بر آن به نظر من امکان فساد یا ظن فساد را به وجود می‌آورد و خیلی تعجب برانگیز است و من متعجبم چرا بر این برنامه‌ها نظارت نمی‌کنند.»

 نعمت احمدی با اشاره به کمک‌های جمع شده توسط رادیو و تلویزیون می‌گوید: «هر پولی که توسط این نهاد جمع می‌شود باید تحت نظارت باشد. هر چند که من از نظر حقوقی آن را دارای مسئله می‌دانم. اگر رادیو، تلویزیون دولتی است برابر اصل 53 قانون اساسی همه دریافتی‌هایش باید به خزانه برود و هر نوع هزینه‌ای که دارد باید از طریق بودجه سالیانه قانون گذاری شود. اینکه مستقل باشد در صورتی که به عنوان تلویزیون و رادیو دولتی پول دریافت می‌کند و این پول به خزانه نمی‌رود (از نظر من با دانستن قانون اساسی) غلط است. این پول‌ها با چه اذنی گرفته و با چه اذنی خرج می‌شود و چه کسی بر آن نظارت دارد؟ مالیات آن کجا پرداخت می‌شود؟ ارزش افزوده آن چگونه محاسبه و پرداخت می‌شود؟ چه کسی پاسخگوی این پول‌هاست و طرح می‌ریزد که یک برنامه چقدر هزینه دارد، چقدر جایزه بدهد و چقدر به مردم بی‌بضاعت یا زندانیان برسد؟»

برچسب ها:

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده