گرجستان؛ مقصد جدیدِ سریال سازانِ ایرانی

آرش مقدم نیا: در بین همسایه های شمالی کشور که به «کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق» معروفند، بیشتر روابط تجاری و گردشگری با ایران را کشورهای ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان دارند. اما طی سه چهار سال اخیر، کشور گرجستان کم کم جای خودش را باز کرده و دارد به مقصد اول گردشگران ایرانی تبدیل می شود. این را از تعداد ایرانی هایی که برای تجارت یا تحصیل به آن کشور رفته و ساکن شده اند می توان فهمید و نیز تعداد گردشگرانی که برای حضور در کنسرت خواننده های ایرانی ساکن لوس آنجلس به آنجا می روند!

به گزارش شایان فیلم، دیروز و امروز دو خبر هنری منتشر شد که نشان می دهد فیلمسازان ایرانی نیز کشور گرجستان را به عنوان لوکیشن فیلمهایشان به کشوری مانند ارمنستان – که تا کنون ایرانی های زیادی در آنجا فیلم ساخته اند - ترجیح می دهند.

بنابراین گزارش، کیانوش عیاری و گروهش در اواسط فروردین سال 1397 برای ادامه تصویربرداری سریال «87متر»  به کشور گرجستان خواهند رفت.  آنها این روزها مشغول تصویربرداری در خیابانهای تهران هستند و در ادامه قصه، شخصیت های اصلی برای جستجوی کلاهبرداری که یک خانه را مشترکا به آنها فروخته است به این کشور می روند...

خبر دیگر هم اینکه داوود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» همچنان به دنبال انتخاب لوکیشن های سریال است و برای این منظور سفری هم به گرجستان داشته است. پروژه «سلمان فارسی» که چند ماهی است وارد پیش تولید شده است در ۴۰ قسمت روی آنتن خواهد رفت.داوود میرباقری برای انتخاب لوکیشن های سریال همچنان به نقاط مختلف سفر دارد . ظاهرا لوکیشن حجاز در شهرک سینمایی نور – که فیلم محمد رسول الله (مجید مجیدی) در آن فیلمبرداری شده - آماده خواهد شد و انتخاب لوکیشن برای ایران باستان قبل از اسلام و مسیحیت دوره بیزانس در حال بررسی است.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۹ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده