حضور برخی فیلم‌ها در جشنواره به ضررشان است!

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به خبرانلاین گفت: از هیچ فیلمسازی به طور خاص برای حضور در جشنواره امسال دعوت نکرده است.داروغه‌زاده درباره حضور کارگردان‌هایی که فیلم‌هایشان آماده حضور در جشنواره بود اما در نهایت در این رویداد شرکت نکردند گفت: «واقعیت این است که ما از همه فیلم‌ساز‌ها به یک شکل و اندازه دعوت کردیم که در جشنواره خودشان حضور پیدا کنند و هیچ تلاش غیرمعقولی برای مجاب کردن هیچ فیلمسازی برای حضور در جشنواره امسال انجام نشده است.»

او افزود: «برای مثال آقای کمال تبریزی خیلی دوست داشتند که فیلم‌شان در جشنواره حضور پیدا کند، اما در آخرین لحظات تماس گرفتند و گفتند متاسفانه فیلمبرداری‌مان تمام نشده و نمی‌توانیم حضور پیدا کنیم. حتی دوست داشتند در رزرو جشنواره حضور داشته باشند، اما باز هم این امکان از طرف ما وجود نداشت چون ما تا فیلمی را نبینیم نمی‌توانیم این امکان را برایش در نظر بگیریم.»

داورغه‌زاده همچنین درباره فیلم رسول صدرعاملی که فیلمبرداری‌اش به اتمام رسیده است نیز توضیح داد: «آقای صدرعاملی تا شب و ساعت‌های آخر در تماس بودند و دوست داشتند که فیلمشان را به جشنواره برسانند اما متاسفانه در مرحله مونتاژ نتوانستند آن زمانی که مدنظرشان بود را نهایی کنند و فیلم را برای جشنواره بفرستند. همچنین تمام فیلم‌هایی که در سینمای ایران حتی در حال تولید بودند دائم با ما در تماس بودند و خواهش کردند که اگر امکان دارد در جشنواره حضور داشته باشند. اما ما از هیچ فیلمی چه تلفنی و چه حضوری به طور خاص دعوت نکردیم، ولی دوست داشتیم که همه فیلم‌ها برسند و در جشنواره حضور داشته باشند.»

دبیر جشنواره سی و ششم در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: «تاکید می‌کنم جشنواره بخشی از ساز و کار سینمای ایران است و نباید فکر کنیم همه فیلم‌هایی که در جشنواره هستند موفق می‌شوند، اصلا اینطور نیست. اتفاقا ممکن است حضور برخی فیلم‌ها در جشنواره به ضررشان باشد، برخی از فیلم‌ها هم بدون حضور در این رویداد فرهنگی و هنری ارتباط خوبی با مخاطب بگیرند و برخی نیز شاید خودشان تشخیص دهند که فیلم‌شان مناسب جشنواره و جایزه نباشد.»

او در ادامه با اشاره به تغییراتی جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد: «امسال با انتخاب 22 فیلم در بخش مسابقه سعی کردیم اتفاق مثبت‌تری را رقم بزنیم. در واقع نخواستیم تعداد زیادی فیلم وارد بخش مسابقه شوند. در واقع با این تصمیم از این مسئله که داوری‌ها بخواهد دستخوش مشکل شود جلوگیری کردیم. همچنین سعی نکردیم همه فیلم‌های سینمای ایران را در جشنواره رونمایی کنیم. به هر حال باید توجه داشته باشیم که جشنواره همه سنیما نیست بخشی از مجموعه فعالیت‌ها و روند سینمای ایران است که باید به شکل و اندازه خودش به آن پرداخته شود. نباید اینطور باشد که کارگردان فیلمی که در جشنواره حضور ندارد دنیا برایش پایان یافته است.

داروغه‌زاده در پایان نیز گفت: «ممکن است برخی از فیلم‌ها در جشنواره حضور پیدا کنند ولی نتوانند نظر منتقدان، هیئت انتخاب و هیئت داوران جشنواره را جلب کنند ولی بتوانند اکران خیلی خوبی داشته باشند. برعکس این اتفاق هم می‌تواند بیفتد.»

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده