تشکیلات سینما باید به سمت نظام صنفی هنر برود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکیلات سینما باید به سمت سازمان نظام صنفی هنر برود و این سازمان تنها نقش سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی در حوزه مناسبات سینمایی کشور را ایفا کند.

به گزارش خبرنگارما به نقل از فارس، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سمعی و بصری با تاکید بر این مطلب افزود: تشکیلات سینما باید به سمت سازمان نظام صنفی هنر برود و این سازمان تنها نقش سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی در حوزه مناسباتت سینمایی کشور را ایفا کند.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانایی های رییس سازمان سینمایی در این حوزه، از خدمات و تلاش های حجت الله ایوبی رییس پیشین این سازمان تقدیر کرد.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: منظومه فرهنگی چند ویژگی دارد. اول اینکه نظم مطلق دارد، دوم اینکه حرکت آن گردشی است و سوم اینکه در این گردش، خلق نگاه مدیریتی جدید هم ایجاد می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: حق انتخاب معاونان و مدیران بر عهده رئیس سازمان است و من در این انتخاب ها دخالتی ندارم و مطمئن هستم که انتخاب های آقای حیدریان مبتنی بر تجربه بیش از30 ساله اش در حوزه سینما است و مدیرانی انتخاب می کند که پاسخگوی نیازها باشند.

در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی حیدریان با تشریح سیاست های جدید سازمان امور سینمایی و سمعی،بصری اظهار داشت: نهضت تولید محتوا که همواره مورد تاکید آقای صالحی امیری بوده، از اهداف مهم این سازمان و مجموعه معاونت های آن است.وی افزود: سینمای کشور مخاطبین فرهیخته و دست اندرکاران فرهنگی وسیعی در کل کشور دارد که با واگذاری امور به صنف مربوطه می توانیم در آینده به اهداف این سیاست برسیم.حیدریان گفت: در این سازمان برای رسیدن به هدف واحد، شعار «اخذ سهم از بازار تصویر جهان» را انتخاب کرده ایم.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده