دوازدهمین جشنواره شعر فجر فراخوان داد

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ضمن رونمایی از پوستر این دوره، فراخوان دریافت آثار خود را نیز منتشر کرد.به گزارش ایلنا، آثار منتشر شده در سه بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و درباره شعر در سال ۹۵ از طریق دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر احصاء و مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد. در حالی که دبیرخانه این جشنواره پیش از این شناسایی، جمع‌آوری و غربالگری اولیه آثار را آغاز کرده بود، با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و ناشران خواست تا آثار منتشرشده دارای مجوز وزارت ارشاد را تا ۱۵ بهمن در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هر ساله میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری‌ خدا دوازدهمین دوره این جشنواره نیز در سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۵ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد درگروه‌های زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

شعر بزرگسال

شعر کودک و نوجوان

درباره شعر

برگزیدگان جشنواره اسفند امسال در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

چه کتاب‌هایی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؟

کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی بالا قرار بگیرند.

نکات مهم

آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشد.

مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.

آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.

دبیرخانه تنها در مورد آثار رسیده به دبیرخانه جایزه مسئولیت دارد.

مهلت و شیوه ارسال اثر

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، دوشنبه۱۵بهمن۹۶ است. ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند دو نسخه از آثار خود را به این نشانی ارسال کنند: تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (۵)، پلاک ۶، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان؛ دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

علاقه‌مندان، ناشران و مؤلفان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به نشانیwww. adabiatirani. comمراجعه کنند یا با دبیرخانه تماس بگیرند.تلفن: ۸۸۳۱۸۶۴۶-۰۲۱ (داخلی۲۰۱)

این چهارمین دوره‌ای است که جشنواره بین‌المللی شعر فجر توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران برگزار می‌شود و دبیری آن را جواد محقق برعهده دارد.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده