اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر اصفهان

در فاصله 6 روز تا افتتاحیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی 14 فیلم منتخب که برای اکران در اصفهان پیش‌بینی شده است، اعلام شد.به گزارش فارس ، در حالی که تنها شش روز دیگر تا شروع جشنواره فیلم فجر در اصفهان باقی است، تب و تاب جشنواره شدت گرفته است، دور نمایی از آثار امسال نشان می‌دهد، تنوع 25 فیلم بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهتر از سال‌های گذشته است.

وجود فیلم‌هایی در ژانر دفاع مقدس، آثاری در معرفی چهره خبیث داعش و فیلم‌هایی با مضامین اجتماعی و حتی کمدی در جشنواره امسال به چشم می‌خورد، در اصفهان هم قرار است 14 فیلم با هماهنگی تهیه‌کنندگان آثار به اکران در آید که امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان اسامی 14 فیلم جشنواره فجر در اصفهان را به شرح زیر اعلام کرد:

1- «تنگه ابوغریب» ساخته بهرام توکلی با موضوع دفاع مقدس و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که بازیگرانی چون مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، جواد عزتی و امیر جدیدی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و هنوز از پوستر این فیلم رونمایی نشده است.

2- « سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه‌آهنگر به تهیه کنندگی حامد حسینی با قصه‌ای در مورد شهدای گمنام و اتفاقاتی است که در معراج شهدا و نوردلوله اهواز افتاده است، بابک حمیدیان، مسعود رایگان، مینا ساداتی، هومن برق‌نورد از جمله بازیگران آن هستند.

3- «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و تهیه کنندگی مهدی داوری است که مصائب یک بانوی فوتبالیست را به تصویر کشیده است، باران کوثری و لیلا رشیدی از جمله بازیگران آن هستند که هنوز از پوستر این فیلم هم رونمایی نشده ولی عکس بازیگر نقش اول آن منتشر شده است.

4- «مصادره» کاری از مهران احمدی است که بخش‌هایی از آن در ارمنستان فیلمبرداری شده است، این فیلم در ژانر کمدی ساخته شده و رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان در آن بازی کرده‌اند.

5- «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی است که نسبت به دو اثر دیگر این کارگردان با تفاوت‌های بسیاری همراه است، این فیلم با بازی ساعد سهیلی و هادی حجازی‌فر به قاچاق دختران ایرانی در دبی پرداخته است و پوستر آن به تازگی رونمایی شد.

6-« اتاق تاریک» کاری از روح‌اله حجازی است که داستان فرهاد و هاله را در آغاز فصل جدیدی از روایت می‌کند که سرآغاز تغییرات دیگری است در مواجهه با مسایل جدید است، ساره بیات، ساعد سهیلی به ایفای آن پرداخته است.

7- «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن‌ها با فضای مجازی است که محسن کیایی، بهنام تشکر، پانته‌آ پناهی ها، بابک حمیدیان از جمله بازیگران آن هستند.

8-«کامیون»ساخته کامبوزیا پرتوی است که سعید آقاخانی و نیکی کریمی از جمله بازیگران آن هستند.

9- «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی است که یک درام عاشقانه با مضمون اجتماعی را روایت می‌کند و در آن بازیگرانی چون پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان و ... حضور دارند.

10- «شعله ور» کاری از حمید نعمت‌اله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا است که به دلیل طولانی شدن مراحل تولید برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده نشد اما در جشنواره امسال حاضر است، این فیلم داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده است و این احساس همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، امین حیایی، دارا حیایی، زری خوش‌کام، پانته‌آ مهدی‌نیا از جمله بازیگران آن هستند.

11-« فیلشاه» عنوان تنها اثر انیمیشن این دوره از جشنواره به کارگردانی هادی محمدیان سرمایه‌گذاری گروه هنرپویا است که برای اکران در اصفهان هم انتخاب شده است، این فیلم که در تولید آن بیش از ۲۰۰ نفر مشارکت داشته‌اند، در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد که رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شاه‌فیل» بسیار دست و پا چلفتی است.

12-«به وقت شام» جدیدترین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی است که با موضوع داعش و نیروهای تکفیری جلوی دوربین رفته است بازیگرانی چون بابک حمیدیان و هادی حجازی‌فر حضور دارند و بقیه بازیگران لبنانی و سوری هستند.

13- « امپراطور جهنم» کاری از پرویز شیخ طادی است که علی نصیریان، فرخ نعمتی و علی رام نورایی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و داستان آن پیرامون تروریست‌های تکفیری است، این فیلم هم  قرار بود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شود که از حضور در این جشنواره انصراف داد ولی امسال در جشنواره حاضر است.

14-«بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی هم یکی از دو فیلم مستندی است که در بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره حضور دارد و با پرداختن به زندگی همسر امام خمینی (ره) در اصفهان هم اکران خواهد شد.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۰۷ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده