ژنهای خوب،چگونه جشنواره‌های فجر راقبضه کردند؟

در حالی که ملاک انتخاب افراد در سمت‌های مختلف معاونت هنری باید شایسته سالاری باشد اما شاهد حضور افراد پرنفوذ و به اصطلاح ژن خوب در سمت‌های مختلف این معاونت هستیم. به نوشته مشرق، نهمین دوره جشنواره تجسمی فجر آبستن اتفاق‌های عجیبی بود. وقتی در این رویداد به اثری که کُپیِ اثری خارجی بود جایزه دادند، حاشیه‌های بسیاری برای جشنواره ایجاد شد. اما فاجعه‌ی غمبارتر شاید انتصاب ساناز ساسانی‌نیا به سمت مسئول ستاد خبری جشنواره تجسمی فجر بود.

ساسانی‌نیا همسر مهدی وجدانی است. وجدانی مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حالا بی‌شک ساسانی‌نیا با نفوذ و لابی وجدانی به مسئولیت ستاد خبری نهمین جشنواره تجسمی فجر رسید. جالب اینکه امسال هم در دهمین دوره جشنواره تجسمی فجر، ساسانی‌نیا در مقام مدیر روابط عمومی این جشنواره فعالیت می‌کند. ساسانی‌نیا به اعتراف خودش هیچ تجربه‌ای در زمینه هنرهای تجسمی و فعالیت‌های رسانه‌ای در این حوزه نداشته است. البته همین شرایط برای همسر او هم صدق می‌کند. یعنی مهدی وجدانی هم تقریبا هیچ سابقه کار رسانه‌ای در حوزه موسیقی، تجسمی و تئاتر ندارد؛ اما مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

تنها سابقه وجدانی به کار به عنوان کارمند وزارت ارشاد در مجموعه‌های تئاتری برمی‌گردد. در حوزه موسیقی هم او نوازنده پیانو است و زمانی هم رهبر ارکستر نوای صلح بوده است. با این حال وجدانی با حمایت‌های علی مرادخانی(معاون هنری سابق وزیر ارشاد) به مدیریت روابط عمومی معاونت هنری رسید. مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی نواحی و مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر سمت‌های بعدی او بودند. وجدانی به همین جا بسنده نکرد و رهبر مهمان ارکستر ملی هم شد.

اما این هم پایان زیاده خواهی‌های وجدانی نبود و تلاش کرد تا همسرش یعنی ساناز ساسانی‌نیا به عنوان روابط عمومی جشنواره تجسمی فجر انتخاب شود و شد. یعنی با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که دو جشنواره مهم در جمهوری اسلامی ایران که عنوان «فجر» را هم یدک می‌کشند در اختیار زن و شوهری است که هیچ کدام سابقه لازم برای رسیدن به این جایگاه‌ها را ندارند به جز ارتباط با معاون هنری سابق وزیر ارشاد. در عین حال جشنواره موسیقی نواحی و مدیریت روابط عمومی معاونت هنری هم در قبضه این زوج به اصطلاح دارندۀ ژن خوب است. ناگفته نماند رهبری ارکستر ملی هم بخش از این لابی‌گری هاست!!

به نظر می‌رسد حالا وقت آن است پس از  علی مرادخانی که از شهریور سال 92 به معاونت هنری ارشاد آمده بود و آن معاونت را به صورت جزیره‌ای مدیریت می‌کرد و بالاخره پس از 4 سال با این مجموعه خداحافظی کرد، محمدمجتبی حسینی با سکانداری و مدیریت درست و صحیح خود بر معاونت هنری وزارت ارشاد بتواند پایانی بر تمام این ماجراها باشد و ملاک انتخاب افراد در معاونت یاد شده را شایستگی قرار دهد نه ژن خوب!

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۰۸ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده