درخواست احمد نجفی از مقام معظم رهبری برای رسیدگی به حق الناس

آخرین موضع گیری احمد نجفی  تهیه کنندۀ فیلم «من یک ایرانی ام»

در مورد شورای صنفی نمایش:

درخواست از مقام معظم رهبری برای رسیدگی به حق الناس

شایان فیلم: احمد نجفی تهیه کنندۀ فیلم «من یک ایرانی ام» دیروز در وزارت ارشاد تحصن کرد و ضمن اعتراض به عملکرد شورای صنفی نمایش، خواستار حمایت رئیس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد از تهیه کنندگان مستقل و جلوگیری از «فیلم سوزی» شد. وی ضمن ظالمانه خواندنِ تصمیمات شورای صنفی نمایش، از وجود رانت در اکران فیلمهای سینمایی انتقاد کرد.

به گزارش شایان فیلم، به دنبال دیدار نجفی با رئیس سازمان سینمایی، عصر دیروز حیدریان با همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش، تماس گرفت و ساعتی بعد سیدضیا هاشمی از اعضای شورای صنفی نمایش در مصاحبه ای اعلام کرد که فیلم «من یک ایرانی ام» از هجدهم بهمن روی پرده خواهد رفت. بعد از این اتفاق، دیشب نجفی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد که اعتراض خود را ادامه می دهد چرا که اعتراضش شخصی نیست و مربوط به همه اعضای صنف است. او همچنین تاکید کرد تا برکناری اعضای فعلی شورا و آشکار شدن همه رانت ها و فسادهایی که در این شورا وجود دارد؛ به اعتراض خود ادامه خواهد داد.

در همین زمینه بامداد امروز سه شنبه دهم بهمن96، احمد نجفی در یادداشتی به بیان آخرین موضع گیری خود در مورد شورای صنفی نمایش پرداخته است. وی نوشته است:

«شورای غیر قانونیِ صنفی نمایش، تا به حال شیرۀ صنفی تهیه کننده های مظلوم را با قلدری و ایجاد ترس به بهانۀ اکران بلعیده است. اعلام شده که این شورای صنفی می خواهد فیلم «من یک ایرانی ام» را اکران نماید؛ من به عنوان تهیه کننده این فیلم، نه با این شورا معامله ای دارم و نه شرایطشان را می پذیرم. اصولا مسالۀ من، اکران فیلم «من یک ایرانی ام» نیست. مسالۀ اصلی، فساد موجود در شورای صنفی نمایش و دورهمی های شبانه (!!) و زد و بندهای پنهان با برخی صاحبان سینماهاست که همۀ اهالی سینما از آن باخبرند!

آقای همایون اسعدیان به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش، مسئولیت همۀ این شرارت ها و فسادها را بر عهده دارد. اگر این شورای ظالم، منحل نشود؛ دوباره تحصن و اعتصاب غذای خود را تا دخالت بزرگان نظام ادامه می دهم و همۀ رانت خواری های پشت پرده و روابط اقتصادی آنها را برملا می کنم.

 بنده به عنوان یک شهروند از ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور تقاضا دارم جهت روشن شدن اذهان عمومی، نسبت به چگونگی واگذاری سینماهای شهرداری تهران به آقای منوچهر محمدی در زمان مسئولیت داماد محترم ایشان و عضو شورای شهر وقت، تحقیقات لازم به عمل آورده و در جمع خبرنگاران و اهالی واقعی فرهنگ و هنر اعلام نمایند.

از وزیر محترم ارشاد – بعد از چهل سال خدمت فرهنگی -  می خواهم دربارۀ روابط اعضای شورای صنفی نمایش با یکدیگر و دفاتر سینمایی که فیلم هایشان را اکران کرده اند پیگیری اکید و سریع نموده تا روشن شود یک شرکت با چند شرکت صوری وابسته، چگونه اکران را در دست گرفته و به جامعۀ صنفی تهیه کنندگان ظلم و ستم می کنند.

از رئیس جمهور و وزارت کشور تقاضا دارم به عنوان صحابۀ فرهنگی، اجازه دهند تا رسیدگی کامل به این موضوع، در وزارت ارشاد اقدام به تحصن و اعتصاب غذا نمایم. آقای رئیس جمهور، امیدوارم پس از روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا و آشکار شدن فساد و ظلمی که این شورا مرتکب آن شده اند؛ از آنها تبری بجویید چرا که خود را طرفدار شما می دانند همچون آن دزدی که هزار میلیارد خورد و برد!! حتما ایشان هم از شما در کلام طرفداری می کردند!

از مقام معظم رهبری نیز رسیدگی به حق الناس– که خود یادمان داده اند – را طلب می نمایم تا سیه رو شود هر آنکه در او ظلم و دروغ باشد. و خداوند یار مظلومان است.»

سید احمد نجفی

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران




    شیرازی ۱۳:۵۳ - ۹۷/۰۴/۱۲

    حق با اقای نحفی است رانت سینمای ایران را نابود کرده و افرادی مانند عنکبوتی زهرالود ان را نابود میکنند


معرفي فيلم هاي روي پرده