مریم حیدرزاده: قرار بود اسمم در گینس ثبت شود!

«مریم حیدرزاده» این روزها در انتظار انتشار آلبوم جدیدش به نام «آبرنگ» است. آلبومی که پس از سال‌ها حضور کمرنگش در بازار موسیقی عرضه می‌شود. به همین بهانه سایت موسیقی ما با وی گفتگویی انجام داده که خلاصه ای از آنرا با هم می خوانیم:

 

*از همان ابتدا گزیده کار بودم و آنها سال‌ها هم بیشتر روی دکلمه‌ها و کتاب‌هایم تمرکز داشتم و از سال 77 تا 84 توانستم 10 کتاب منتشر کنم. دو آلبوم دکلمه هم به بازار عرضه کردم.

*آلبوم «ساز مخالف» با صدای آقای مجتبی کبیری از بهترین آلبوم‌هایی بود که در این سال‌ها کار کردم و بعد از آن توانستیم اجراهای متعددی در نقاط مختلف کشور داشته باشیم. ولی ممنوعیت کار من و کم کاری ایشان باعث شد تا آن روند موفقیت‌ها کمرنگ شود.

*صفحه تلگرام و اینستاگرام من در اختیار خواهر کوچکترم است. هر شب سر یک ساعت خاص پست‌ها را منتشر می‌کنیم و دایرکت‌ها را برایم می‌خواند و من هم می‌گویم که چه جوابی بنویسد.

*«واسیلیس سالیاس» یکی از آهنگسازان معاصر یونانی است که کارهایش را دوست دارم و این اواخر با ساخته‌های او نقاشی می‌کردم یا شعر می‌نوشتم.

* در کودکی قبل از جراحی چشمم یک جعبه آبرنگ داشتم و همیشه دوست داشتم آن را باز کنم و نقاشی کنم. مادرم گفت بعد از عمل جراحی‌ات به سراغش بیا و آن بسته آبرنگ باز نشده ماند .بسته آبرنگ کودکی‌ام حسرت بزرگی بود که کنار ترانه‌هایم قد کشید و بزرگ شد.

*طی این سال‌ها چند پیشنهاد بازیگری داشتم که نپذیرفتم. دوستان زیادی می‌خواستند زندگینامه من را به تصویر بکشند ولی مخالفت کردم چون هنوز در زندگی خودم نقطه عطف و اتفاق ویژه‌ای وجود ندارد.

*درباره درگذشت‌هادی نوروزی هم باید بگویم که همسر ایشان از بهترین دوستانم هستند و  من کمتر کسی را در دنیا به اندازه ‌هانی نوروزی دوست دارم.

*من اتفاقات بزرگتری در ذهن دارم. مثلاً دوست دارم برنده جایزه نوبل باشم ولی کلاً دوست دارم یک اتفاق فراسرزمینی برایم رخ دهد و همه از آن مطلع شوند.

*حداکثر توان اقامتم در خارج از ایران یک ماه و نیم است. با وجود اینکه همه امکانات و شرایط برایم فراهم بود ولی گاهی اوقات آدم دلش برای نداشته‌هایش تنگ می‌شود چون به آنها عادت کرده است.

*قرار بود اسم من در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود اما به دلیل تحریم‌ها نمایندگان گینس نتوانستند به‌ایران بیایند.

*مخاطب موسیقی سنتی و تلفیقی نیستم اما صدای آقای علی زندوکیلی را دوست دارم و به اجرای ایشان می‌روم تا «به سوی تو» را بخوانند و من اشک بریزم.

*یکی از عوامل مهم پرطرفدار بودن محسن چاوشی، حسین صفا است

*در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه براساس قصه زندگی «امانوئل مکرون» رییس جمهور فرانسه هستم. چون اتفاقات زندگی ایشان و ازدواج با معلمشان که با هم اختلاف سنی داشتند جالب است.

*دوست دارم لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در فیلم من بازی کنند.

*اگر یک روز بتوانم دنیا را ببینم، اول سراغ کسی می‌روم که دوستش دارم!

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده