برای شوخی با رئیس جمهورها مشکلی نداشتیم!

کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش»، گفت: برای شوخی با دولتمردان(دو رییس جمهور کشور) در فیلم، مصلحت اندیشی نکردیم و مشکلی هم نداشتیم.به گزارش شایان فیلم از ایرنا، رضا مقصودی شامگاه دوشنبه در نشست خبری فیلم کمدی «خجالت نکش» که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، گفت: ما تابع قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فیلم ساختیم و مجوز گرفتیم.وی افزود: از سال ها پیش طرح این فیلمنامه را داشتم و مدت ها طول کشید تا شرایطی فراهم شود و بتوانم با عوامل دلخواهم فیلم را بسازم.

این کارگردان تاکید کرد: داشتن لهجه که به زعم من به فیلم کمک کرد امری ضروری بود چون فیلم ما یک فیلم روستایی بود.مقصودی ادامه داد: این امکان هست که در صورت استقبال تماشاگران، نسخه دوم این فیلم را هم بسازم.این نویسنده سینما، اضافه کرد: بعد از 20 سال نویسندگی فیلم ، تصمیم گرفتم در سینما کارگردانی کنم و تجربه کارگردانی من در تلویزیون به کمکم آمد.

وی گفت: ساخت فیلم کمدی، ضرباهنگ سریع می خواهد تا مخاطب را خسته نکرده و تا آخر فیلم با خود همراه کند.در ادامه این نشست، امیر پروین حسینی تهیه کننده این فیلم نیز گفت: بخش خصوصی در صنعت سینما که من هم جزء آن هستم نیازمند حمایت اهل رسانه است.وی افزود: به نظر من حساسیت لازم برای شوخی های کلامی در این فیلم رعایت شده تا خانواده ها بتوانند بیننده آن باشند.

این تهیه کننده ادامه داد: بعد از موفقیت «من سالوادر نیستم» انبوهی از سرمایه گذاران ناآگاهانه وارد سینما شدند که فکر می کنند همه سود حاصل از فروش متعلق به تهیه کننده است در حالیکه اینطور نیست و بعلاوه باید برای تهیه کنندگی اول عاشق بود.پروین حسینی گفت: من در کارهایم دستمزد نجومی به بازیگرها نمی دهم بلکه انضباط مالی و درستی در تعهد پرداخت باعث می شود تا آنها قانع یا راغب شوند تا با من کار کنند.این تهیه کننده سینما یادآور شد: من فیلمی مثل «آینه بغل» را برای گیشه می سازم ولی فیلم هایی مثل«زاپاس» و «خجالت نکش» را برای دلم می سازم و تجربه می کنم.

لیندا کیانی بازیگر این فیلم نیز در این نشست گفت: برای ایفای درست نقشم که یک دختر افغانی بود کارگردان برای من یک معلم زن کابلی گرفت.وی افزود: وقت زیادی با معلمم صرف کردم تا همه دیالوگ ها را به لهجه درست کابلی بگویم.

سام درخشانی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: کار در این پروژه افتخاری برای من بود.وی تاکید کرد: من با متن های مقصودی از سال ها پیش آشنا بودم و برایم حضور در این پروژه موفق، بیش از اندازه نقشم برایم مهم بود.

الناز حبیبی نیز گفت: برای من نقش مهم نیست بیشتر اعتبار دفتر و کارگردان مهم است.وی افزود: با این تهیه کننده قبلا هم کار کرده بودم برای همین دوست داشتم در این پروژه هم همکاری کنم.

شبنم مقدمی بازیگر نقش اول زن فیلم هم تاکید کرد: به مخاطرات بازی در نقش زنی بالاتر از سن خودم آگاه بودم ولی دوست داشتم ببینم از پس این کار برمی آیم یا نه.وی افزود: از اینکه در این بوته آزمایش موفق بودم، راضی هستم.

احمد مهرانفر بازیگر نقش اول مرد فیلم هم گفت: چهره پرداز این فیلم محسن دارسنج باید سال قبل برای فیلم ماجرای نیمروز، سیمرغ می گرفت.وی تاکید کرد: اگر تماشاگر از ابتدای فیلم با شخصیت من ارتباط خوب برقرار می کند، به خاطر گریم موفق است.مهرانفر گفت: شبنم مقدمی برای من هم بازی فوق العاده ای بود و تنها موضوع و افسوسم آنجاست که وقتی فیلم را در سینما دیدم دوست داشتم سام درخشانی نقش بیشتری در آن بازی می کرد.افرا جورابلو نویسنده فیلم هم یادآورشد: موقع نوشتن فیلمنامه به داشتن لهجه بازیگرها فکر نکردم و این تصمیمی بود که بعد از پایان نگارش اتخاذ شد.

خجالت نکش فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال 1396 است.این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده