نیکی کریمی نمایشگاه عکس برپا می کند

سومین نمایشگاه عکس‌های نیکی کریمی کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران روز جمعه ٢٧ بهمن‌ماه در گالری اعتماد باغ نگارستان افتتاح می‌شود.این نمایشگاه از روز جمعه ٢٧ بهمن در گالری اعتماد واقع در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان آغاز وتا ١٥ اسفند‌ماه از ساعت ١١ تا ٢٠ برای بازدید عموم دایر است. البته گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

نیکی کریمى که پیش از این دو نمایشگاه عکس از عکس‌های خود، یکی در گالری گلستان در ایران و دیگرى در گالری کورت یارد امارات به نمایش گذاشته تا امروز سبک‌های مختلف عکاسی را تجربه کرده اما عکاسی از طبیعت در آثار او چشم‌گیرتر است.

اولین نمایشگاه عکس‌های نیکی کریمی، با عنوان «افق‌ها» در سال ٨٨ در گالری گلستان برگزار شد که مجموعه عکس‌ها از سفری بوده که از کاشان و اصفهان شروع شد و تا لرستان و بعد هم از آن به طرف بندرانزلی و رشت تا لاهیجان و ماسوله ادامه داشت. طبیعت‌هایی بدون انسان، افق‌های گسترده و تپه‌ماهورهای چشم‌نواز. همین مجموعه در سال 1389 در در گالری کورت یارد امارات نیز به نمایش گذاشته شد.به گفته وی عکاسی مجموعه «گل مردگی» در سال نود‌وچهار شروع و فراز و نشیب بسیاری داشت تا به تصویر نهایی برسد.

کریمی دراین خصوص می‌گوید: این اولین بار بود که از طبیعت و خیابان و دوربین روی دست به استودیو می‌رفتم و صحنه‌ها را می‌چیدم. احساس یک «فیلمساز نقاش» را داشتم که باید قابی ابدی از تصویرش می‌ساخت. مردن و به استعاره از آن، پژمردن جهانم را به هم زده بود چرا که مرشد همیشگی‌ام را از دست داده بودم و درگیر ذهنی به تصویر کشیدن این فقدان بودم.

همزمان اخبار نابسامانی‌های خاورمیانه من را بیشتر به مفهوم نیستی و فقدان درگیر می‌کرد. احساس تک‌افتادگی و تنهایی در جهانی بی‌نور و بی‌امنیت. همه اینها من را رساند به «گلمردگی»

 

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده