فیلمهای تلویزیون در اولین جمعۀ اسفند

نوزده فیلم سینمایی و تلویزیونی در اولین جمعۀ اسفندماه به روی آنتن شبکه های مختلف سیما می روند:

شبکه يک سيما

فيلم سينمايي «دکل» به کارگرداني پيتر برگ، جمعه 4 اسفندماه ساعت 16 از شبکه يک سيما پخش خواهد شد.

داستان فيلم سينمايي دکل درباره‌ي مايک ويليامز است که بر روي دکل نفتي ديپواترهورايزون در خليج مکزيک کار مي‌کند و عازم ماموريت مي‌شود. اين دکل بزرگ ترين دکل اکتشاف نفت شناور آمريکاست که در سواحل مکزيک مشغول به کار است. شرکت نفت و چند شرکت سرمايه‌گذار تصميم مي‌گيرند دکل را که از قطعات سرهم ساخته شده جمع‌آوري کرده و به جاي ديگري منتقل نمايند....مارک والبرگ، کيت هادسن، کرت راسل و جان مالکويچ در اين فيلم هنرنمايي کرده‌اند.

شبکه دو سيما

فيلم تلويزيوني «حباب» به کارگرداني سامان استرکي، جمعه 4 اسفندماه ساعت 8 از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.

داستان فيلم در مورد اشکان است. او فوتباليست خوبي است و قرار است در تيم ملي نونهالان بازي کند ولي يکي از بچه ها (البرز) به او حسادت مي‌کند و روي او خطا مي‌کند و باعث مي‌شود، اشکان نتواند تيم ملي را همراهي کند. او بسيار عصباني است و رفتارش تغيير پيدا مي‌کند تا اينکه با پسر بچه‌اي آشنا مي‌شود که به‌طور مادرزاد فلج است ولي توانسته کارهاي مختلفي انجام دهد....اميرحسين عباسي‌نژاد، سامان ارسطو و متين حيدرنيا بازيگران اين فيلم هستند.

فيلم سينمايي «قلب‌هاي واحد» به کارگرداني حسن کيراک، جمعه 4 اسفندماه ساعت 17:30 از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.

داستان فيلم از اين قرار است که: يونس به‌همراه خانواده‌اش قصد دارند براي ساخت مدرسه‌اي به کشور قزاقستان بروند. اما همسرش ديلک خيلي موافق اين سفر نيست. وقتي آنها به روستاي کوچکي که نزديکي شهر آلماتي مي‌باشد، مي‌رسند متوجه مي‌شوند که چقدر مردم آنجا در محروميت به سر مي‌برند. از آنجاست که ديلک بناي ناسازگاري را گذاشته و به بهانه نبود امکانات رفاهي و تحصيلي به خصوص براي دو فرزند پسر و دخترش قصد دارد تا نظر يونس را عوض کند و در همين حين اتفاقي دختر آنها را راهي بيمارستان مي‌کند....

فيلم تلويزيوني «خواب يک ستاره» به کارگرداني محسن عظيمي‌نيا، جمعه 4 اسفندماه ساعت 30: 23 از شبکه دو سيما پخش خواهد شد.

اين فيلم با بازي عبدالرضا اکبري و مهشيد افشارزاده داستان مينا، دانشجويي نخبه را روايت مي‌کند که به‌دليل ابتلا به بيماري حاد خوني از انجام امتحان المپياد بازمي‌ماند. راه نجات مينا، پيوند مغز استخوان از خواهر يا برادرش است. پدر و مادر مينا براي نجات جان او مجبور مي‌شوند که واقعيتي را با سعيد نامزد مينا در ميان مي‌گذارند. سعيد پس از صحبت‌هاي پدر و مادر مينا متوجه مي‌شود مينا دختر واقعي آنها نيست. آنها پس از تحقيقاتي متوجه مي‌شوند که زني که مينا را به آنها داده، دروغ گفته و در واقع زني معتاد و خلافکار بوده است که مينا را از پدر و مادرش که کرد هستند از بيمارستان دزديده است....

شبکه سه سيما

فيلم سينمايي «حوض نقاشي» به کارگرداني مازيار ميري، جمعه 4 اسفندماه ساعت 10 به روي آنتن شبکه سه سيما مي‌رود.

حوض نقاشي روايت دو جوان کند ذهن و به‌اصطلاح عوام عقب افتاده است که با هم ازدواج کرده و صاحب فرزندي مي‌شوند که از هوش طبيعي و حتي تيزهوشي برخوردار است. رضا و مريم زندگي ساده‌اي دارند و در کارخانه داروسازي به بسته‌بندي دارو مشغولند و حضور سهيل به محوري‌ترين نقطه در زندگي آن دو تبديل شده است. اما سهيل با بزرگ‏تر شدن و درس خواندن نيازهاي جديدي پيدا مي کند و مطالبات بيشتري از پدر و مادر خود دارد. وي به‌زودي متوجه مي‌شود که آن دو از برآورده کردن نيازهاي او عاجزند و اين آغاز بحراني است که سهيل را از خانه گريزان مي کند تا زندگي ديگري براي خود بجويد....

فيلم سينمايي «اورست» به کارگرداني بالتازار کورماکور، جمعه 4 اسفندماه ساعت 14:30 از شبکه سه سيما پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي فولا شريا و توماس رايت خواهيد ديد: در صبح دهم مي سال 1996 دو هيأت کوهنوردي براي صعودهايي قله اورست بلندترين نقطه زمين عازم سفر مي‌شوند. به‌طور ناگهاني طوفان عظيم که در نوع خود بي‌سابقه بوده است آنها را غافلگير مي‌کند در اين ميان گروه مي‌بايست با بادهاي سهمگين و سرما و يخ‌بندان بي سابقه براي موفقيت خود مقابله کنند درنهايت بعد از مرگ چند تن از افراد گروه آنها با گذراندن سختي‌هاي زياد توانستند به قله صعود کنند.

فيلم سينمايي «نقطه شکست» به کارگرداني اريک سون کور، جمعه 4 اسفندماه ساعت 30: 19 از شبکه سه سيما پخش مي‌شود.

در اين فيلم با بازي ادگار راميرز، لوک بريسي و ري وينستون خواهيد ديد: يوتا ورزشکار حرفه‌اي است که تخصص او، موتورسواري روي کوه است. در يکي از مسابقات به‌خاطر اشتباه يوتا، دوست صميمي‌اش را از دست مي‌رود. پس از آن يوتا تصميم مي‌گيرد به نيروهاي پليس ويژه ملحق شود تا بتواند اشتباهات گذشته‌اش را جبران نمايد. در ابتداي کارش، پرونده‌اي را به او واگذار مي‌کنند، افرادي که عمليات‌هاي غيرممکن انجام مي‌دهند. يوتا از طريق ارتباط دوستي سعي مي‌کند به اين گروه نزديک شود....

شبکه چهار سيما

فيلم سينمايي «گام معلق لک‌لک» به کارگرداني تئو آنگلوپولوس، جمعه 4 اسفندماه ساعت 21:30 از شبکه چهار روي آنتن مي‌رود.

در خلاصه داستان فيلم آمده است: در يک شهر مرزي يونان، عده‌ي بي‌شماري از تبعيدي‌هاي سياسي و پناهندگان سرگردان هستند. يک خبرنگار تلويزيوني جوان که درصدد تهيه‌ي گزارشي از زندگي تبعيدي‌ها و پناهندگان است، با مرد سالخورده‌اي (ماستروياني) برخورد مي‌کند که به تصور خبرنگار، سياستمدار مشهوري است که چند سال قبل به طرز مرموزي ناپديد شده بود.ارچلو ماستروياني، ژان مورو، گريگوري کار و دورا خريسيکو بازيگران اين فيلم هستند.

شبکه پنج سيما

فيلم سينمايي «آرزوي بزرگ» به کارگرداني تاکائو کاتو، جمعه 4 اسفندماه ساعت 8 از شبکه پنج پخش مي‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: پسري به‌نام گورو دوست دارد که در مسابقات بيس‌بال عنوان قهرماني بگيرد، پدرش هم از بازيکنان بيس‌بال است، ولي به شهر جديدي منتقل مي‌شوند و در تيم‌هاي جديدي عضو مي‌شوند. گورو براي قهرمان شدن تيمش تمام سعيش را مي‌کند و در نهايت تيمش را به اين موفقيت مي‌رساند؛ اما خودش به دليل آسيب ديدگي از ناحيه‌ي دست راست، ديگر قادر به ضربه زدن نيست. گورو با راهنمايي پدر شروع به تمرين با دست ديگر مي‌کند....موتوکو کومايي، شوتارو موريکوبو و شانساکه ساکايا بازيگران اين فيلم هستند.

فيلم سينمايي «ابر گردباد» به کارگرداني ليز آدامز، جمعه 4 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش مي‌شود.در اين فيلم با هنرمندي مينگ ناون و نيکلاس تورتورو خواهيم ديد: يک سکوي نفتي حين حفاري لايه آتشفشاني را سوراخ مي‌کند و داغ‌شدن آب دريا موجب وزش بادهاي شديد و طوفان و گردباد مي‌شود. يک مهندس حفاري و يک دکتراي هواشناسي با از خود گذشتگي روي سوراخ به‌وجود آمده را با نيتروژن مايع مي‌پوشانند و طوفان تمام مي‌شود!

فيلم سينمايي «تحت فشار» به کارگرداني جاستين دونلي، جمعه 4 اسفندماه ساعت 20:30 از شبکه پنج پخش مي‌شود.

در خلاصه داستان آمده است: رايان پارکر کارمند موفقي است که به‌علت تعديل نيرو از کارش اخراج مي‌شود. همسر و فرزندش به سفر رفته‌اند و منتظرند که او هم به آنها ملحق شود. اما برايان جيمي حقيقت را به همسرش نمي‌گويد و در پي حل مشکل است. به‌طور اتفاقي هم مدرسه‌اي‌اش جيمي را مي‌بيند که به او پيشنهاد يک کار مي‌دهد....لوک گاس، تيلر جانسون و مايکل ايکلند در اين فيلم نقش‌آفريني کرده‌اند.

شبکه شما

فيلم تلويزيوني «عبور از تاريکي» به کارگرداني عبدالرضا صادقي‌جهان، جمعه 4 اسفندماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فيلم آمده است: اولين سال‌هاي پيش از انقلاب اسلامي است و نصير، نوجوان باهوش و محصل دوره‌ي ابتدايي که پدر و مادر خود را از دست داده به‌دليل مشکلات زياد و مخالفت پدر بزرگ فقيرش قادر به ادامه تحصيل نيست. در اين اثنا فردي شيخ محمود روحاني جديد روستا، وظيفه‌ي امامت جماعت مسجد روستا را برعهده گرفته با نصير آشنا شده و مقدمات ادامه تحصيل او را فراهم مي‌آورد و با همياري کميته امام خميني(ره) اين امر محقق مي‌شود. اکنون سي سال از آن دوران گذشته و نصير مهندس صاحب تخصص در تکنولوژي ساخت دستگاه‌هاي پيشرفته در زمينه توليد انرژي برق شده است. مدير کارخانه از نصير مي‌خواهد که او به‌دليل تحريم‌ها و فشارهاي خارجي مسووليت راه اندازي دستگاه‌ها را برعهده گيرد اما نصير نمي‌پذيرد، چرا که قصد خروج از کشور براي ادامه‌ي تحصيل دارد....در اين فيلم تلويزيوني، عبدالرضا اکبري، نازنين رحيمي، رضا توکلي و سيروس همتي بازي کرده‌اند.

شبکه اميد

فيلم تلويزيوني «چرخ» به کارگرداني غلام‌رضا رمضاني، جمعه 4 اسفندماه ساعت 18 از شبکه اميد پخش خواهد شد.

داستان فيلم درباره‌ي عليرضا کودک ناسازگار و بازيگوش خانواده‌اي است که پدر، رنج دست فروشي مي‌کشد و مادر، زحمت خانه‌داري. پدر، عليرضا را با سفر درون شهري خود همراه مي‌کند، اما به‌گونه‌اي غيرمتعارف. در اين سفر، دوست عليرضا ناظر ايشان است و مترصد فرصتي براي عرض اندام. چرخ زندگي، اين سه تا را تا آنجا پيش مي‌برد که....احمد جان‌محمدي، شهرام ذبيح‌پور، عباس طاهري و اعظم سلطاني بازيگران اين فيلم هستند.

شبکه افق

فيلم سينمايي «رعد آسا دل» به کارگرداني ميشل ابدت، جمعه 4 اسفندماه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.

اين فيلم بر اساس داستاني خيالي برگرفته از واقعه ووندد ني در سال 1973 است که طي آن هواداران جنبش سرخ‌پوستي در تظاهراتي عليه سياست‌هاي دولت فدرال، شهر ووندد ني در داکوتاي جنوبي را اشغال مي‌کنند. رِي لِوُي مامور اف بي آي، اهل قبيله سو در حال تحقيق درباره قتلي است که در منطقه سرخ‌پوست‌ نشين (آمريکايي‌هاي محلي) اتفاق افتاده است.

فيلم سينمايي «به کبودي ياس» به کارگرداني جواد ارکاني، جمعه 4 اسفندماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

خلاصه داستان فيلم از اين قرار است که: رونسي فرمانده‌اي است که لحظه‌اي در اصول خود ترديد نمي‌کند، برونسي از جبهه به شهر مي‌آيد تا هم‌زمان عمليات خيبر را جمع‌ کرده و براي عمليات بدر به جبهه بروند اما هر يک از آنها مسائلي دارند که برونسي بايد حل کند.در اين فيلم محمد تقي‌نژاد، علي بکانيان و حسن چودن ايفاي نقش کرده‌اند.

شبکه نمايش

فيلم‌هاي سينمايي ‌و تلويزيوني «ماجراهاي خانه‌ي ما»، «سفر لورين»، «تيزمارخان» و «عقرب» جمعه 4 اسفندماه ساعت 11، 15 ، 17 و 21 از شبکه نمايش پخش مي‌شود.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۳ اسفند ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده