یک تهیه کننده: سینمای ایران صاحب ندارد!

مهدی مددکار گفت: سینمای ایران صاحب ندارد؛ شاید فیلمسازها حالشان خوب باشد اما حال سینمای ما خراب است و ساماندهی نشده است. ساماندهی سینما مشکل دارد.مهدی مددکار تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هاری» درباره اکران فیلم و زمان نمایش آن در گفت و گو با فارس گفت: در حوزه توزیع فیلم با مشکلاتی مواجه هستیم و  ساماندهی کاملی در این حوزه صورت نگرفته است این که چه تاریخی فیلم اکران بشود برای کسی که با سرمایه شخصی فیلمی ساخته است روشن نیست. مشکل عدیده‌ای که نتوانسته ساماندهی شود. هم سینمادارها و هم دفاتر پخش و کسانی که در این وادی فعالیت می کنند دست تهیه‌کننده را از نوع تصمیم گیری برای فیلم کوتاه می‌کنند و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می شود توسط سینمادار و پخش کننده باید تابع باشیم.

وی درباره تجربه خود در تولید و تهیه فیلم «هاری» گفت: من خودم وقتی برای دریافت پروانه ساخت اقدام کردم گفتند برای دریافت پروانه باید یک دفتر پخش مشخص شود و قبول کند که فیلم شما را توزیع خواهد کردبا دفتر پخش صحبت کردیم و مهر دفتر پخش در پرونده ما مندرج شد اما بعد از  اینکه فیلم ساخته شد دیدم دفتر پخش دو فیلم تولید شده دارد و این بهانه ها دست ما را  برای اکران زمان بهتر بست . ما مجبور شدیم دفتر پخش  فیلم های خودش را اکران کند بعد فیلم ما در نوبت اکران قرار گیرد.

دفاتر پخش ریسک‌پذیر نیستند

تهیه کننده «هاری» در ادامه گفت: یکی از معضلات این است که دفاتر پخش اکثراً تهیه کننده و سرمایه گذار هستند و به دنبال اکران فیلم‌های تجاری هستند که اکران کنند. دفاتر پخش ریسک نمی کنند که ببیند فیلم آیا می فروشد یا نمی‌فروشد؟ اگر فیلم بازیگر طنز داشته باشد آمادگی پخش فیلم را خواهند داشت.

فیلم «هاری» ذائقه مخاطب را تغییر می‌دهد

مددکار در ادامه درباره فروش خوب «هاری» در شرایط اکران گفت: فیلم فروش خوبی دارد. فیلم با موضوع اجتماعی است و اولین فیلمی است که با این سبک و سیاق ساخته شده و به سمت و سویی می‌رود که ذائقه مخاطب را تغییر دهد. متاسفانه فیلم های کمدی به گونه ای در سینما اکران می شود که راه دیگر فیلم ها بسته شده و اجازه فروش به فیلم ها نمی دهند. به طور مثال فیلم من در یکی از شهرهای شمالی کشور اکران شده اما اصلاً سردر ندارد. فیلم «آینه بغل» و «ما خیلی باحالیم» و «بدون تاریخ بدون امضا» بیشترین سانس را در اختیار دارند.  این یعنی سینمای ایران صاحب ندارد.  شاید فیلمسازها حالشان خوب باشد اما حال سینمای ما خراب است و ساماندهی نشده است. ساماندهی سینما مشکل دارد و با موارد مختلف برخورد درست نمی شود.

برای تبلیغات رایگان شهری پول پرداخت کردیم

وی درباره تبلیغات فیلم گفت: فیلم «هاری» در بخش خصوصی ساخته شد اما برای تبلیغات 15 بیلبرد خیابانی که باید به صورت رایگان در اختیار ما قرار می گرفت 8 میلیون تومان پرداخت کردیم. تبلیغات شهری بسیار گران است اما تبلیغات رسانه ملی خیلی خوب بود.

مددکار در خاتمه تاکید کرد: فیلم با این وجود که در این فصل اکران شد خوب و راضی کننده بود و مخاطب از دیدن فیلم راضی است که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. به دلیل رضایت مخاطب از فیلم رسانه‌های تصویری رایت شبکه نمایش خانگی فیلم را خریداری کرد و قیمت خوبی هم برای رایت شبکه نمایش خانگی پیشنهاد شد.

 

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۶






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده