چهارمین همکاری «براد پیت» و «دیوید فینچر» رقم می خورد

دیوید فینچر کارگردان فیلم های «بازی»، «زودیاک» و «اتاق وحشت» قرار است به زودی ادامه فیلم «world war z» را با حضور براد پیت بسازد، تا به این ترتیب این دو هنرمند برای چهارمین بار در یک اثر مشترک حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از دیباچه، دیوید فینچر کارگردان فیلم های «بازی»، «زودیاک» و «اتاق وحشت» قرار است به زودی فیلم «2world war z» را با حضور براد پیت بسازد، ادامه فیلمی که از رمانی به همین نام نوشته مکس بروکس اقتباس شده و در سال 2013 ساخته شد. این فیلم ادامه «world war z» خواهد بود که در سال 2013 به کارگردانی مارک فوستر و بازی برادپیت، میری انوس، متیو فاکس توسط کمپانی پارامونت ساخته شده بود.

دیوید فینچر یا به صورت کامل تر دیوید اندرو لئو فینچر تهیه کننده و کارگردان آمریکایی است که پیش از فیلمساز شدنش موزیک ویدئو می ساخت و نخستین فیلمش «بیگانه3» را در سال 1992 ساخت که اثری موفق نبود و با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه نشد؛ این اتفاق باعث شد فینچر باز هم به سراغ تولید موزیک ویدئو برود و حاصل این بازگشت به عقب جایزه گرمی بود که در سال 1995 برای ساخت موزیک ویدئو «عشق قدرتمند» نصیب او شد و از آن سال تاکنون فیلمهای «هفت»، «بازی»، «باشگاه مشت زنی»، «اتاق وحشت»، «زودیاک»، «حکایت عجیب بنجامین باتن»، «شبکه اجتماعی»، «دختری با خالکوبی اژدها» و «دختر گمشده» را ساخته است. فیلمهای مشترک برادپیت و دیوید فینچر:

1-فیلم «هفت»

فیلم «هفت» دومین ساخته فینچر و اولین همکاری او براد پیت محسوب می شود. فیلمی جنایی و آمیخته با وحشت که برادپیت در آن به همراه مورگان فریمن نقش دو کارگاه را بازی می کنند و درگیر ماجرایی عجیب می شوند؛ پرونده ای که قاتل در آن بر اساس هفت گناه کبیره : شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت قتل هایش را انجام می دهد.کوین اسپیسی، گوینت پالترو، جان کریستوفر مک‌گینل دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم «هفت» حضور دارند.

2-فیلم «باشگاه مشت زنی»

فیلم «باشگاه مشت زنی» چهارمین اثر فینچر و دومین همکاری او و براد پیت به حساب می آید؛ درامی روانشناسانه بر اساس کتابی با همین نام نوشته چاک پالنیک که در سال 1999 تولید شده است.فیلم «باشگاه مشت زنی» درباره درونیات انسان هاست و به زندگی دو آدم تازه به هم رسیده می پردازد که نظرات و عقاید خاص خود را دارند و برای رهایی از عقده های درونی به خشنونت کشیده می شوند. برادپیت در این فیلم با ادوارد نورتن همبازی است.این فیلم، در سال ۲۰۰۸ فیلم توسط مجله امپیار در مقاله ۵۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما به عنوان دهمین فیلم برتر معرفی شد.

3-فیلم «مورد عجیب بنتامین باتن»

فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» هفتمین فیلم فینچر و سومین همکاری او با براد پیت است. این فیلم در سال 2008 تولید شد و شخصیت اصلی آن بنجامین، که برادپیت بازی اش کرده است از شخصیت اصلی داستانی کوتاه به قلم اف. اسکات فیتزجرالد الهام گرفته شده است.

دراین فیلم، بنجامین باتن در اواخر قرن نوزدهم و در سن ۸۰ سالگی به دنیا آمده و با گذشت زمان، در حالی که دیگران پیرتر می‌شوند، او جوان‌تر می‌شود. او در کهنسالی عاشق دختری می‌شود که در سنین کودکی به‌سر می‌برد. اما در طی سال‌ها در حالی که دخترک بزرگ‌تر می‌شود، او در روندی وارونه به سوی خردسالی پیش می‌رود. فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» در سال 2009 جوایز بسیاری کسب کرد.

تاریخ نشر مطلب:
دوشنبه، -۱۰۹ فروردین -۶۲۱






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده