انتقادات بازیگرزن از اوضاع به هم ریختۀ سینما

هما خاکپاش گفت: اگر پول و پارتی داشته باشید تهیه‌کننده به شما بهترین نقش را می‌دهد و دائم جلوی دوربین بازی خواهید کرد.هما خاکپاش بازیگر تلویزیون و سینما درباره فعالیت های خود به میزان گفت: پیشنهادات برای بازی داده می شود اما می گویند پول نمی دهیم، وقتی فیلم تولید و اکران شد و فروش کرد پول شما پرداخت می شود. می گویند پیش قسط، سرویس دهی و غذا نداریم.

وی در همین راستا افزود: وضعیت سینما بسیار به هم ریخته است. اگر پای تلویزیون بنشینیم و در این نوع آثار سینمایی کار نکنیم بهتر است. وقت بگذاریم، کار کنیم پیش قسط ندهند، سرویس ندارند، غذا یک وعده دهند، تازه زمانی که فیلم در اکران فروش کرد پول ما پرداخت نشود. درچنین شرایطی بنده کار نمی کنم.

این بازیگر درباره وضعیت تئاتر نیز اظهار کرد: در تئاتر سه ماه تمرین می کنید آن وقت به بازبینی که می رسد تایید نمی شود و زحمات گروه از بین می رود. پیشنهادات زیادی به من در تئاتر می شود اما به دردسرش نمی ارزد. بیکاری بسیار سخت است آن هم ما که همیشه روی آنتن و بر پرده اکران بودیم اما در حال حاضر 4 سال است کار سینمایی ندارم در حالی که در گذشته بنده سالی 2 فیلم سینمایی روی پرده اکران داشتم.

خاکپاش در ادامه تصریح کرد: وضعیت در سینما افتضاح و قوانین نیز از بین رفته است. اگر پول و پارتی داشته باشید تهیه کننده به شما بهترین نقش را می دهد و دائم جلوی دوربین بازی خواهید کرد. مثل خیلی از افرادی که در حال حاضر به شکل دائم جلوی دوربین بازی می کنند و دوست و آشنای خود را در آثار به کار می گیرند.

وی درباره پیشکسوتان عرصه بازیگری و برخوردهای فعلی در رابطه با آنها برای بازی توضیح داد: برای بازیگرانی مثل من که قدیمی هستند مجبورند که قرارداد ببندند اما پای قرارداد که می رسد کلا با شرایط عجیبی اعم از ندادن پول، پیش قسط، شرط فروش در اکران برای پرداخت دستمزد و کسر مالیات در قرارداد روبه رو می شویم، در حالی که قانونی شده است که هنرمندان مالیات ندهند.

بازیگر "این خانه دور است" با اشاره به برخی افرادی که برای بازی به جای گریم زیبا شدن را مدنظر دارند بیان کرد: این موضوع برای تازه کارها صدق می کند. هنرمندانی مثل من یا گوهر خیراندیش که سال های طولانی در این عرصه زمان گذاشته ایم می دانیم که اگر نقش یک زن معتاد یا فقیر را قرار است بازی کنیم باید گریم شویم و به دنبال زیبایی نباشیم. بازیگری که پیشکسوت است هیچ وقت به دنبال این مسائل نیست.

خاکپاش خاطرنشان کرد: من را در "شاخه طوبی" با گریم به پیرزنی 70 ساله تبدیل کردند و صدایم درنیامد، باید مثل یک پیرزن راه می رفتم چون نقش و شخصیتم این گونه بود. متاسفانه تازه واردها به دنبال زیبایی هستند و فکر می کنند از این طریق چهره و معروف می شوند.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۰۹ فروردین ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده