حسین فرحبخش: مشکل فارابی، احمدشاه است!

حسین فرحبخش کارگردان و تهیه‌کننده قدیمی سینما در گفت وگو با کانال برنامه‌ی سینمایی «کات» حرفهای جالبی زده:

* در حال حاضر تحلیل دقیق و جامعی در مورد عملکرد رییس سازمان سینمایی آقای حیدریان ندارم و باید چند ماه دیگر بگذرد تا بشود به طور کامل عملکرد او را تحلیل کرد. من با کسی تعارف ندارم و اگر عملکرد او منفی باشد به صراحت اعلام می‌کنم.

* در مورد آقای داروغه‌زاده که رییس نظارات و ارزشیابی شده است هم بگویم که او آدم بی‌ادبی نیست! این را می‌گویم چون قبل از او کسی این پست را عهده‌دار بود که ادب نداشت و حرمت سینماگران را نگه نمی‌داشت. داروغه‌زاده حتی اگر کاری از دستش بر نیاید و نتواند قدمی مثبت برای سینما بردارد، حداقل به سینماگران احترام می‌گذارد و با آن‌ها مودبانه برخورد میکند. در برخورد با من هم چنین بوده.

* اتفاق مثبتی که جدیدا رخ داده این است که اعلام شده بنیاد سینمایی فارابی دیگر مثل گذشته همین طور بی‌حساب و کتاب به این و آن وام نمی‌دهد و از این پس فیلمسازانی که درخواست وام می‌کنند را فارابی به بانک‌ها معرفی می‌کند و بانک‌ها هم برای صدور وام سند و وثیقه معتبر از فیلمسازان می‌خواهند. این اتفاق مثبتی است چون دیگر آن فیلمسازانی که تا به حال دنبال پول مفت بودند و از فارابی وام می‌گرفتند و پس نمی‌دانند دیگر به فارابی نزدیک نمی‌شوند چون بانک با آن‌ها شوخی ندارد. اما مشکل اصلی هنوز پابرجاست.

*مشکل این است که فارابی همچنان بودجه‌اش را به کسانی می‌دهد که رفیقان خودش هستند و این یعنی باز هم شاهد تبعیض و رانت هستیم. افراد وابسته و نزدیک به قدرت دستشان توی جیب فارابی است و رابطه آنجا حرف اول را میزند. دلیل این بدبختی‌ها هم شخصی ملقب به احمدشاه است که اکنون در فارابی همه کاره است! او عامل بیچارگی‌های فارابی است و من بارها به این نکته اشاره کردم.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده