اعتراض هنرمندان به عملکرد صندوق اعتباری هنر

۲۳۱ هنرمند عضو صندوق هنرمندان با انتشار بیانیه ای به عملکرد صندوق اعتباری هنرمندان اعتراض کردند .به گزارش تسنیم، اعضای صندوق اعتباری هنرمندان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به عدم خدمات دهی بیمه تکمیلی هنرمندان اعتراض کردند.در این بیانیه که نام ۲۳۱ نفر از اعضای صندوق مذکور در ذیل آن آورده شده است، از مسئولان وزارت ارشاد خواسته شده تا نسبت به رفع مشکلات موجود این صندوق اقدام کنند.

«ما اعضا صندوق اعتباری هنرمندان (اهالی قلم و اهالی خبر و اهالی سینما و اهالی تئاتر و اهالی تجسمی و …) بدینوسیله اعتراض خود را به عملکرد صندوق اعتباری هنر در پیگیری مطالبات به حق هنرمندان و عدم خدمات دهی بیمه رازی به تعهداتش اعلام می‌داریم.ماه‌ها از مکانیزه و الکترونیکی کردن بیمه هنرمندان و قراردادش با بیمه رازی می‌گذرد. اما در این مدت شاهد بوده‌ایم که این مکانیزه کردن به جای تسریع و سهولت خدمات دهی باعث عدم ارائه خدمات به جامعه‌ی هنرمندان شده است.

به جای اینکه فرایند و پاسخگویی و ارائه خدمات را راحت‌تر کرده باشند باعث سرگردانی و اضطراب و مشکلات برای هنرمندان و خبرنگاران عضو صندوق اعتباری هنر شده‌اند.ماه‌ها از ثبت و ارسال مدارک می‌گذرد و هزینه‌های درمان را واریز نمی‌کنند. نمایندگی‌های بیمه رازی پاسخگوی هنرمندان و خبرنگاران نیستند. از هنرمندان و خبرنگاران که شامل مشاغل سخت هم می‌شوند دارای مشکلات و بیماریها سخت هستند و این عدم خدمات دهی باعث افزایش مشکلات آنان شده است.

همچنین این شائبه ایجاد شده که این فرایند سازی نه برای سهولت و خدمات بهتر که برای طولانی کردن مسیر پاسخگویی و عدم پاسخگویی و عدم ارائه خدمات بوده است.

ما هنرمندان و خبرنگاران بدینوسیله اعتراض خود را به عدم پیگیری مسئولان صندوق اعتباری هنر و مسئولان بیمه رازی اعلام کرده و از مسئولان عالی رتبه وزارت ارشاد درخواست می‌کنیم صدای هنرمندان و خبرنگاران را که تاکنون صدای مردم و مسئولان بوده‌اند، بشنوند و شرایط خدمات دهی را با لغو سامانه بیمانو ، به وضعیت استاندارد قبلی برگردانند و ایرادات و عدم خدمات دهی درست را مرتفع کنند.»

تاریخ نشر مطلب:
چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده