90درصدِ سریال ها، فیلمنامۀ کاملی ندارند!

بازیگر سریال «هیات مدیره»  درباره‌ی ارزیابی‌اش از محوریت برنامه‌های تلویزیونی بر حضور هنرمندان، گفت: حضور هنرمندان در برنامه‌های تلویزیونی یک امر سلیقه‌ای است. گاهی برخی برنامه‌ها برای پر بار شدن محتوای برنامه از هنرمندان و ورزشکاران دعوت می‌کنند. همچنین ممکن است یک بازیگر در هر برنامه‌ای که دعوت می‌شود حضور پیدا کند اما برخی دیگر یا هرگز شرکت نمی‌کنند یا به ندرت در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت.او ادامه داد: من کمتر مهمان برنامه‌ای در تلویزیون بودم و اینگونه نبود که حضور در هر برنامه‌ای که تماس می‌گیرند را قبول کنم. این مساله به محتوای برنامه و گاهی هم به حاشیه‌سازی‌ها مربوط می‌شود و فکر می‌کنم اگر بازیگر بکرتر بماند، بهتر است.

امیررضا دلاوری درباره حاشیه‌سازی‌هایی که در برخی برنامه‌ها ممکن است ایجاد شود، گفت: یکسری شیطنت‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد که من ترجیح می‌دهم در هر برنامه‌ای شرکت نکنم؛ البته اگر برنامه و سوالات معقول باشند که بتوانم جواب درستی بدهم و حاشیه‌سازی نشود، حضور خواهم داشت.او اضافه کرد: در برخی برنامه‌ها از بازیگری درباره بازیگر دیگر سوال می‌پرسند که ممکن است پاسخ آن بازیگر رویکرد مثبتی داشته باشد اما در فضای مجازی قسمتی را جدا کرده و مونتاژ می‌کنند تا قضیه به شکل دیگری دیده شود.

بازیگر سریال «آنام» با اشاره به کیفیت سریال‌های تلویزیون بیان کرد: زمانی که دست نویسنده باز باشد، سریالی مانند «آنام» ساخته می‌شود که به لحاظ محتوا و داستان برای بیننده جذاب است. «آنام» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌هایی است که اخیرا کار کرده‌ام.

او ادامه داد: یک اصول اولیه برای فیلم و سریال‌سازی وجود دارد و آن اصول این است که یک فیلمنامه باید تصویب و بودجه‌ای برای کار در نظر گرفته شود و بعد از این مراحل تولید آن شروع می‌شود. اما شاید بالای ۹۰ درصد سریال و فیلم‌های ما فیلمنامه جامع و کاملی ندارند و تنها چند قسمت فیلمنامه نوشته شده و قرار است بودجه‌ای هم تزریق شود؛ یعنی در پیش تولید، فیلمنامه کامل و بودجه وجود ندارد؛ بنابراین از گروه سازنده سریال هم نمی‌توان انتظار داشت که وقتی فیلمنامه و بودجه کافی در اختیارشان نیست، با توجه به خط قرمزها، سانسورها و ممیزی‌ها بتوانند جذب مخاطب داشته باشند.

این بازیگر با ارائه راه‌حلی برای جذب مخاطب اظهار کرد: باید مقداری از ممیزی‌ها و سانسورها را کم کنند و واقعیت‌هایی که در اجتماع وجود دارد به مردم نشان داده شود. همچنین بودجه کافی در اختیار برنامه‌ساز قرار بگیرد تا تیم سازنده بتوانند به آن چیزی که می‌خواهند برسند.او اضافه کرد: تلویزیون، تئاتر، سینما را به یک اندازه دوست دارم. ما برای مخاطب کار می‌کنیم و دوست داریم که مخاطب ما را ببیند و فراموش نکند؛ بنابراین دوست دارم هرسال در سه زمینه فعالیت داشته باشم. ضمن اینکه تلویزیون رسانه همگانی‌تری است، بنابراین علاقه‌مندم که در سریال‌ها ایفای نقش کنم.

دلاوری با اشاره به کارهای جدیدی که در سینما و تلویزیون خواهد داشت، گفت: در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌ام که فکر می‌کنم امسال اکران شود. درباره چند کار هم که در مدیوم تلویزیون، سینما و تئاتر هستند، صحبت‌هایی کرده‌ام، اما تصمیم نگرفتم که کدام را انتخاب کنم. بازیگر «هیات مدیره» در پایان به بازی خود در این سریال اشاره کرد و گفت: پشت صحنه خوبی در سریال داشتیم که به آقای مازیار میری که کارگردان خوب و انسان خوش اخلاقی هستند برمی‌گردد و من در هیات مدیره نقش متفاوت‌تری را تجربه کردم.

 

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده