معرفی چند کتاب سینمایی در نمایشگاه کتاب تهران

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۵۴ عنوان کتاب در سی‌و یکمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. به گزارش شایان فیلم از مهر، در غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در نمایگاه کتاب ۳۹ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف سینمایی به همراه ۱۵ عنوان فصلنامه‌ بنیاد سینمایی فارابی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

از کتاب‌های ارایه شده در غرفه‌ بنیاد سینمایی فارابی می‌توان به «روایت در فیلم داستانی (جلد اول)»، «روایت در فیلم داستانی (جلد دوم)» به نویسندگی دیوید بُردوِل و ترجمه علاءالدین طباطبایی، «نما به نما/کارگردانی فیلم: از تصور ذهنی تا تصویر سینمایی» اثر استیون دی‌کاتز و ترجمه‌ محمد گذرآبادی، «سینمای جاده‌ای» متشکل از مجموعه مقالات نویسندگان مختلف به کوشش احسان نوروزی، «سینمای وودی آلن» متشکل از مجموعه مقالات نویسندگان مختلف به کوشش احسان نوروزی، «اصول اساسی کارگردانی سینما» به نویسندگی نیکلاس تی پروفرس و ترجمه‌ شاپور عظیمی، «کارگردانی داستان/ داستان‌گویی حرفه‌ای و تکنیک‌های طراحی استوری‌بورد در فیلم زنده و انیمیشن» تالیف فرانسیس گله باس و ترجمه مشترک داریوش نوروزی و شیوا زنگنه، «جعبه‌ابزاری برای فیلم‌ساز، چگونه با بودجه‌ای اندک فیلمی حرفه‌ای بسازیم؟» به نویسندگی جیسن جی توماریک و ترجمه‌ی لیدا کاووسی، اشاره کرد.

فصلنامه‌های شماره ۷۹ (میزانسن و دکوپاژ) و ۸۰ (شخصیت و شخصیت پردازی) نیز از آثار جدید این بنیاد است.غرفه بنیاد سینمایی فارابی (غرفه ۳) در سالن شبستان و راهروی شماره ۶ این نمایشگاه قرار دارد.

سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تاریخ نشر مطلب:
پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده