شبی‌که مهران‌مدیری سوژه شد!

روزانه ها(4)/ مهدی بذرافکن

سوژه برنامه جمعه شب دور همی مهران مدیری، خیلی زود به یکی از پرحاشیه ترین برنامه های او تبدیل شد؛شبیه چند برنامه ای که -شاید غیر منصفانه- به نقد عملکرد دولت حسن روحانی پرداخت و انتقادهای زیادی را روانه کابینه اش کرد و حاشیه های آن برنامه ها تا مدت ها در صدر اخبار رسانه ها بود.

"هنرمند و هنرمندان" دست مایه ای بود برای مدیری تا او و عواملش غافلگیرانه به نقد همکاران و هم صنفان شان بپردازند. در جای جای این برنامه؛ از استندآپ های خود مدیری تا هر آنچه دیالوگ های بازیگران این مجموعه بود همه سراسر نیش و کنایه و نقد هنرمندان و عموما بازیگران بود.

شاید با کمی احتیاط بتوان گفت برنامه جمعه شب دورهمی یکی از جدی ترین و مهم ترین برنامه های سیما بود که جسورانه هنرمندان را به چالش می کشید.اوج نیش و کنایه های دورهمی جمعه شب به هنرمندان، نه در استندآپ های مهران مدیری و نه در نمایش های آن بود.

اوج کنایه های دورهمی که اتفاقا همان هم بلافاصله به سوژه حاشیه ای شبکه های اجتماعی تبدیل شد جایی بود که وقتی یکی از مخاطبین از مدیری پرسید: "دختر به هنرمند می دهی" کارگردان دورهمی در پاسخش گفت:"من گربه ام رو هم به هنرمند نمیدهم چه برسه به دختر."  این حرف همراه با اظهار نظر یکی از تماشاگران که روی سن آمده بود و می گفت:"دختر به بازیگران سینما و تلویزیون نمی دهد چون آنان به زندگی اشان پایبند نیستند" پازل برنامه انتقادی دورهمی جمعه شب را کامل کرد.

نکته جالب تر این برنامه اصرار مدیری بر گفته هایش بود آن جایی که مجید اخشابی -که به عنوان مهمان این برنامه حضور داشت -ظریفانه از گفته های مدیری درباره هنرمندان انتقاد کرد و به او گفت:" آقای مدیری شما که خود هنرمند هستید چرا چنین مسایلی را طرح می کنید".

مدیری اما در پاسخ به اخشابی با حالتی کاملا جدی گفت:" دلایل محکمی دارم که حتما یک روزی بیانش می کنم." کارگردان دورهمی که شب متفاوتی را می گذراند عمدا از این انتقاد مهمان برنامه اش گذشت تا نخواهد بیشتر وارد جزییات شود. معتقدم برنامه جمعه شب دورهمی یکی از بهترین برنامه های مهران مدیری بود که او و برنامه اش جسورانه به نقد هنرمندان پرداختند.

تاریخ نشر مطلب:
شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۶






نظرات کاربران




    وحید توپچی پور ۱۳:۵۳ - ۹۷/۰۴/۱۲

    سلام خسته نباشید به عوامل سایت شایان فیلم ممنون از اخبار هنرمندان به روز و باامید پیشرفت شما


معرفي فيلم هاي روي پرده