توبیخ احسان علیخانی به خاطر تلگرام!

بی‌شک تلگرام Telegram نه تنها یک برنامه برای صحبت کردن و تبادل اطلاعات است، بلکه برای بسیاری از مردم،یک منبع درآمد محسوب می شد و فیلترکردن آن انتقادهای فراوانی را در پی داشت.حال این انتقادها در مراکز حاکمیتی نیز مشاهده می‌شود و در این بین با شروع ماه مبارک رمضان، احسان علیخانی، مجری برنامه ماه عسل، در یکی از برنامه‌های خود به این موضوع اشاره کرد اما در شب های بعد، خبری از این سخنان نبود؛ شنیده‌های « قانون» حاکی از این است که مسئولان صداوسیما، احسان علیخانی را از این کار منع کرده اند. علیخانی در این برنامه به نکته مهمی اشاره کرده بود که شاید مسئولان از آن بی اطلاع یا مطلع و بی توجه هستند! او در نقد فیلترینگ تلگرام گفته است: «این روزها بچه ۸-۹ ساله هم دنبال فیلترشکن می‌گردد و این خطرناک است زیرا جهانی را در مقابل او باز می‌کند که مشکل‌ساز خواهد بود».

او در ادامه سخنان خود افزوده است: «امروز از کودک تا کهنسال همه دنبال فیلترشکن هستند؛ کسانی که تلگرام را فیلتر کردند به پیامدهای کارشان فکر کرده اند؟ کودک و نوجوانی که از فیلتر شکن اسفاده می کند ممکن است استفاده های نامناسب دیگری نیز از فیلتر شکن بکند و آن موقع باید کلی کارشناس بیاوریم و بینیم چرا اینگونه شد؟».

توجه به سخنان علیخانی که به خاطر بر زبان آوردن آن ها از سوی سازمان توبیخ شده، حائز اهمیت است و بد نیست مسئولانی که سرسختانه در پی فیلتر تلگرام هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، کمی به این سخنان بیندیشند.با اتصال فیلترشکن، یک دنیای بی مرز مقابل ما گشوده می شود. این روزها استفاده از موبایل ها و تبلت ها تنها مختص بزرگسالان نیست بلکه کودکان و نوجوانان، بیشتر از این وسایل الکترونیکی استفاده می کنند و از ریزه‌کاری های آن سر در می آورند.

در واقع فیلتر شدن تلگرام تنها کاری که می‌کند افراد را به سمت استفاده اجباری از فیلترشکن ها سوق می‌دهد، این در حالی‌است که پیش از این ماجرا، آمار استفاده از فیلترشکن ها تا این اندازه بالا نبود. در آخر نیز دوباره تاکید می‌کنیم که سخنان علیخانی در یک برنامه پرطرفدار، قابل توجه بود. این سخنان به نظر می‌رسید تلنگری باشد برای مسئولینی که بر فیلتر تلگرام اصرار می‌ورزند اما چرا باید توبیخ و به او تذکر داده شود، سوالی است که پاسخ آن را باید مسئولان سازمان صداوسیما بدهند.

 

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده