کدام هنرمندان، دعوت رئیس جمهور را رد کردند؟!

آرش مقدم نیا: امسال نیز مانند سالهای گذشته، دفتر رئیس جمهور یک ضیافت افطاری ترتیب داده که میهمانانش اهالی فرهنگ و هنر هستند. این ضیافت در حالی قرار است فردا چهارشنبه نهم خرداد برگزار شود که در 24 ساعت گذشته تعدادی از هنرمندان، عدم حضور خود در این میهمانی را اعلام کرده اند.

به گزارش شایان فیلم، تا لحظۀ تنظیم این گزارش (ساعت 16 روز سه شنبه 8خرداد) هنرمندانی مانند پرویز پرستویی، پرستو صالحی، فلور نظری، سپیده گلچین، احسان کرمی، مازیارمیری، امیر سیدزاده، مهناز افشار، فاطمه گودرزی، احمد ایران دوست، مریم بوبانی، امیر حسین رستمی، کیوان ساکت، سارا بهرامی، شهره سلطانی، بهار و برزو ارجمند، حمیدرضا آذرنگ، رضا داودنژاد، امین تارخ، کتایون ریاحی، فریبا کوثری، فرمان فتحعلیان، محسن شریفیان) با رد دعوت رئیس جمهور به کمپین #ما_به_افطارى_نخواهيم_رفت پیوسته اند.

هنرمندانی مانند شراره دولت ابادی، پیمان عباسی، امیر مهدی ژوله و .... نیز گفته اند اگر دعوت شده بودند نمی رفتند! در این میان فقط آزاده نامداری بوده که اعلام کرده به این میهمانی می رود. او همچنین، مخالفت بعضی از هنرمندان برای حضور در این میهمانی را سطحی نگری و عوامفریبانه دانسته و خواستار اتحاد هنرمندان با مسئولین کشور شده است!

به گزارش شایان فیلم، متن مشترکی که اکثر این هنرمندان منتشرکرده اند بدین شرح است:

 جناب آقاى رييس جمهور

سلام. ضمن سپاس از دعوت حضرتعالى به عرض مي رساند كه با توجه به شرايط بد اقتصادى و روحى مردم كشورمان باور اين حقير بر اين استوار است كه چنين گرد هم آيى هايى كه مستلزم صرف هزينه هاى زياد است (و تعدادشان هم كم نيست)شايد حداقل از نگاه بنده و تعدادى از همكارانم چندان ضرورى نباشد. نيك ميدانم كه هدف شما از اين مهمانى افطار شنيدن حرف ها و بيان مشكلات جامعه هنرى از زبان آنهاست. اما تجربه چند سال اخير نشان داده كه شما حتى بيش از ما به اين مشكلات واقفيد و آنها را به بهانه هاى مختلف بيان مي داريد.

 اما ظاهرا ما بايد فقط دلخوش باشيم كه شما در كنار ما هستيد و اين مشكلات را مي دانيد و مي گوييد.چرا كه ظاهرا شما هم دنبال گوش شنوايى هستيد كه مشكلات را حل كند و از اين نظر دقيقا مانند ماييد. درخواستهاى ما و ساير اقشار مردم اين روزها چندان تفاوتى با هم ندارد. همه در يك كشتى هستيم و چشم اميد به شجاعت و عمل گرايى ناخدا بسته ايم. باشد كه به صخره نا اميدى برنخوريم كه سخت ترين صخره ها است. در پايان اضافه می کنیم که شايد اگر شما رييس جمهور نبوديد اكنون همين امكان براى ابراز نظر نيز فيلتر شده بود و همين كوچك هم نتيجه راى به شماست.اينها را درك مي كنيم و ممنونيم اما شما هم ما را درك كنيد.

تاریخ نشر مطلب:
سه شنبه، ۰۸ خرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده