«جیک نزن» برادرِ من!

روزانه ها (15) مهدی بذرافکن

نه مثل «بعضی ها» که «بعضی» برنامه های تلویزیون خودمان را یواشکی می بینند اما می گویند سالهاست برنامه های تلویزیون ایران را نمی بینیم، نه من اتفاقا هر وقت زمانم اجازه بدهد برنامه های تلویزیون خودمان را نگاه می کنم.

نمی شود منکر شد که به هر حال برنامه های خوبی هم در صدا و سیما تولید می شود و اگر جز این فکر کنیم بی انصافی است.که اگر جز این فکر کنیم ظلم به این همه آدمی است که در این سازمان عریض و طویل کار می کنند و زحمت می کشند هر چند خروجی خیلی از کارهایشان آن چیزی نیست که مورد پسند مردم باشد.

نمی شود منکر شد که صدا و سیمای کشورمان با صرف این همه هزینه و در اختیار داشتن هزاران نیرو، خروجی راضی کننده ای ندارد و ضعیف است؛در ضعف صدا و سیما البته که شکی نیست.نمی شود منکر شد صدا و سیما که هر سال بودجه میلیاردی از دولت می گیرد بارها و بارها هزینه های زیادی برای نظام درست کرده، هزینه هایی که با ندانم کاری برخی تصمیم گیرندگان و مدیرانش به نظام تحمیل شده است. هزینه هایی که جمع کردنش کار حضرت فیل است.بحث ضعف هایی که در سازمان صداوسیماست به اندازه خود آن دورودراز است و در این مجال نمی گنجد.

بگذریم....

دو نمونه بارز از حاشیه هایی که این روزها حسابی سرو صدا کرده یکی همان خبرنگار جنجالی صدا و سیماست که بحث فقر مردم شریف سیستان و بلوچستان را به بدترین شکل ممکن و با اطلاعاتی غلط مطرح کرد وقتی تصویری از یک قابلمه که خوراکی نامعلوم در آن طبخ می‌شد، در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و مدعی شد مردم بخش قرقری، ملادادی و هیرمند واقع در استان سیستان و بلوچستان به دلیل فقر و نداری با گوشت گربه شکم خود را سیر می‌کنند.

حاشیه های این «گل به خودی» خبرنگار محترم تا جایی پیش رفت که کار به دستگاه قضا و شکایت دادستانی از او رسید. هرچند آنهایی که می خواستند از این آب گل آلود ماهی بگیرند تا می توانستند کار خودشان را کردند و ماهی هایشان را گرفتند.

*****

خبرنگار صدا و سیما در شیراز زحمت کشیده و به یکی از جایگاه های سوخت این شهر رفته تا از ازدحام جمعیت و صف شلوغ ملت و نبود بنزین که به سبب اعتصاب کامیون داران پیش آمده گزارش تهیه کند.در این بین فردی اعتراض گونه به او می گوید همه این حرفها سانسور می شود و... در این میان جناب خبرنگار- که متوجه نیست عصر، عصر فضای مجازی و موبایل های دوربین دار است- آن فرد شاکی را تهدید می کند که« خودتو نگه دار وگرنه می دم نگهت دارنا» و در ادامه به فرد معترض می گوید«جیک نزن».

این فیلم کوتاه هم بارها و بارها در کانال های مختلف و شبکه های اجتماعی بازنشر شد و دست به دست چرخید تا هزینه ای دیگر به صدا و سیما وارد کند و آن خبرنگار را هم فعلا به محاق ببرد.

*****

دیگر این که شما مطمئن باشید و شک نکنید اگر تلویزیون سال گذشته بی تدبیری نمی کرد و دو گفت و گوی برنامه «من و شما» و «دورهمی» را با ناصر ملک مطیعی پخش می کرد، نمی گویم اصلا اما با درصد کمتری اتفاقات و حرف هایی که در مراسم تشییع و ترحیم آن مرحوم رخ داد، رخ نمی داد.

*****

نکته:کسی که به وقت توانستن نخواست، به وقت خواستن هم نتواند.

تاریخ نشر مطلب:
یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷






نظرات کاربران



معرفي فيلم هاي روي پرده